אמות: פירעון מוקדם של חוב בנקאי בהיקף של 840 מיליון שקל

הפירעון המוקדם שתבצע חברת הנדל"ן המניב הוא בהיקף של רוב הסכום שגייסה בשבוע שעבר באמצעות הרחבת שתי סדרות אג"ח

אבי מוסלר מנכל אמות השקעות / צלם: איל יצהר
אבי מוסלר מנכל אמות השקעות / צלם: איל יצהר

אחרי שגייסה בשבוע שעבר כ-920 מיליון שקל באמצעות הרחבת שתי סדרות אג"ח, חברת הנדל"ן המניב אמות  עדכנה הבוקר כי תבצע פירעון מוקדם של הלוואות בנקאיות בהיקף כספי של כ-840 מיליון שקל (לא כולל עמלת פירעון מוקדם) - רוב סכום הגיוס.

באמות, הנמצאת בשליטתה של קבוצת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ, עדכנו כי בעקבות ביצוע הפירעון המוקדם "תרשום החברה ברבעון הנוכחי הוצאות מימון חד-פעמיות בהיקף של כ-40 מיליון שקל (כמחציתם הפרשי ריביות במזומן)". עוד ציינו באמות כי גיוס החוב והפירעון המוקדם שיתבצע, יאפשרו לה ליהנות מקיבוע ריבית ארוכת טווח בשיעור של כ-1.5% צמוד למדד, והארכת מח"מ (משך חיים ממוצע) של חובותיה בכ-4 שנים, ל-6.6 שנים.

אבי מוסלר, מנכ"ל אמות, הוסיף כי "גיוס החוב באמצעות אג"ח בעלות מח"מ ארוך מחד ופירעון הלוואות בנקאיות מאידך יביא לחיסכון שנתי בעלויות המימון החל ב-2018 בהיקף של כ-15 מיליון שקל". עוד ציין מוסלר כי "לאחר המהלך, יותר מ-95% מסך נכסינו אינו משועבד, כך שגמישותנו הפיננסית התעצמה".

מניית אמות עלתה ב-28% מתחילת השנה

גיוס האג"ח של אמות בשבוע שעבר כלל הרחבה של סדרה ד' בהיקף של 605 מיליון שקל והרחבה של סדרה ה' בהיקף של 215 מיליון שקל נוספים. סדרה ד' נסחרת כיום בתשואה של 1.7%, במח"מ של 7.2 שנים, וסדרה ה' בתשואה של 2.2%, במח"מ של 5.6 שנים. לאמות בסך הכל חמש סדרות אג"ח סחירות, שהיקפן בסוף הרבעון השני של השנה הסתכם ב-3.4 מיליארד שקל.

בסך הכל בדוחות הרבעון השני הציגה אמות סך התחייבויות לטווח ארוך של 5.25 מיליארד שקל, מהם 1.1 מיליארד שקל לבנקים, והתחייבויות שוטפות של קרוב ל-1 מיליארד שקל, מהם כ-740 מיליון שקל לבנקים ונותני אשראי נוספים. הונה העצמי עמד על כ-4 מיליארד שקל.

אמות נחשבת לאחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בישראל, עם יותר מ-100 נכסים מניבים, בשטח כולל של 1.2 מיליון מ"ר. החברה מפתחת שלושה פרויקטים גדולים, שהבולט בהם הוא מגדל תוצרת הארץ (ToHa), הנבנה בסמוך לצומת הרחובות דרך השלום ויגאל אלון בתל אביב.

מגדל זה, המתוכנן לכלול 30 קומות עם כ-55 אלף שטחי משרדים, מוקם על ידי אמות יחד עם חברת הנדל"ן המניב גב ים, בהיקף השקעה של כ-850 מיליון שקל. הקמתו צפויה להסתיים בשנה הבאה. באחרונה נחשף ב"גלובס" כי חברת WeWork, העוסקת בהקמה ובניהול של חללי עבודה משותפים ברחבי העולם, מנהלת מגעים להשכרת כמחצית משטחי המגדל.

מניית אמות התחזקה ב-28% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי נוכחי של 6.2 מיליארד שקל.