יגייסו כסף מהציבור: הנכים מצאו את הפתרון לדוחות המשטרה?

מטה המאבק של הנכים מתכנן לפתוח עמוד מימון המונים לתשלום הדוחות שחולקו למפגינים במסגרת המאבק ■ חסימות כבישים מרובות ברחבי הארץ במשך שבועות ארוכים גרמו לעומסי תנועה כבדים

הפגנת הנכים / צילום-אליס הימן-הנכים הפנתרים
הפגנת הנכים / צילום-אליס הימן-הנכים הפנתרים

ארגוני הנכים מגיבים מהר להחלטת המשטרה לחלק דוחות תנועה למפגינים בכסאות גלגלים. היום (ב') הודיעה תנועת עומדים ביחד כי יפתחו עמוד ייעודי באתר go find me לגיוס כסף מן הציבור כדי לממן את הדוחות המשטרתיים.

לפי הודעה שנשלחה לעיתונאים הקמפיין "יאפשר לציבור לתמוך במאבק הנכים ולסייע להם בתשלום הדו"חות שתחלק המשטרה. כל ההכנסות יועברו לתשלום קנסות על חסימות כבישים ולהוצאות מטה מאבק הנכים".

ביום שני בבוקר , במהלך חסימת כביש מספר 1 באיזור לטרון החלה המשטרה לראשונה להגיש דוחות תנועה נגד המפגינים. בהמשך אחר הצהריים חסמו הנכים את הצומת מדרום לאשדוד. חסימות כבישים מרובות ברחבי הארץ במשך שבועות ארוכים גרמו לעומסי תנועה כבדים.

לדברי מטה מאבק הנכים: "מ-2,342 ש"ח בחודש אי-אפשר לחיות - וגם לא לשלם קנסות, במאבק למען העלאת הקצבאות כולנו חייבים לתמוך: לצאת לרחובות, להצטרף להפגנות, וכן - גם לתרום ולאפשר להן להמשיך להתרחש ללא חשש מעלות הקנסות. בואו נשלם כולנו יחד את הדו"חות על חסימת הכבישים, ונתמוך במאבק הזה, שהצלחתו חשובה לא רק עבור ציבור הנכים, אלא עבור כל מי שחי כאן."

איתמר אבנרי, חבר הנהגה בתנועת עומדים ביחד, אמר: "זה גם מאבק למען כולנו - כי הוא יגדיר באיזו מן חברה אנחנו רוצים לחיות: חברה שוויונית וסולידרית, שיש בה מקום ומענה לכל אדם, או חברה דורסנית, שאינה מתעניינת בחבריה".

משטרת ישראל ניצבת בפני אתגר מורכב בנושא חסימות הכבישים. מצד אחד, הרצון לשמור על תנועה סדירה בכבישים שממילא עמוסים מאוד. מן הצד השני, פינוי מפגינים בעלי נכות קשה היושבים בכסאות גלגלים אינו מצטייר באופן חיובי בפני הציבור. הפגנות במהלך חודש אוגוסט באזור אשדוד, אשר הסתיימו במעצר חמישה נכים ותמונות עם אלימות שהופנתה כלפיהם, יצרו הד ציבורי שלילי.