יו"ר אנזימוטק לאורי יהודאי: "לא נעצור את הפיתוח העסקי"

סטיב דובין הגיב לדרישה של מנכ"ל פרוטרום "להימנע מצעדים שפוגעים בערכה של אנזימוטק"

אורי יהודאי / צילום:שלומי יוסף
אורי יהודאי / צילום:שלומי יוסף

בעקבות המכתב ששלח בשבוע שעבר מנכ"ל חברת פרוטרום , אורי יהודאי, להנהלת אנזימוטק, שבמסגרתו דרש ממנה "לא לעשות צעדים נוספים שעלולים לפגוע בערכה", פרסם אתמול (ב') יו"ר אנזימוטק, סטיב דובין, תגובה.

יהודאי רמז במכתבו כי ייתכן ששווי השוק הנוכחי של אנזימוטק, העומד על 260 מיליון דולר (לאחר עלייה של כ-70% מאז החלה פרוטרום במהלך ההשתלטות עליה), אינו משקף את שוויה האמיתי, וכי אין זה בטוח שפרוטרום תגיש הצעת רכש למניות החברה במחירן הנוכחי (11.5 דולר למניה), כפי שהודיעה לאחרונה.

יהודאי התייחס במכתבו למהלך שעליו דיווחה אנזימוטק בסוף אוגוסט, לרכישת חמישה מוצרים בתחום התזונה מחברת Union Springs Healthcare, בסכום של 3.6 מיליון דולר, בתוספת 200 אלף אופציות לרכישת מניות אנזימוטק. הוא טען, כי "העסקה הזאת והנכונות להנפיק עוד מניות אנזימוטק מבליטות את החולשה בתחום המו"פ של החברה, חולשה שלא היינו מודעים אליה קודם לכן, שמשפיעה לשלילה על הנכונות של פרוטרום להשלים את רכישת אנזימוטק".

דובין, בתגובתו, טוען כי "העסקה הזאת בשום אופן לא נחתמה כתגובה למהלכים של פרוטרום, והיא חלק מאסטרטגיית הצמיחה של אנזימוטק, ובעיקר האצת הצמיחה וחיזוק קו מוצרי VAYA של החברה. הדירקטוריון ימשיך לבצע הערכה של הזדמנויות עסקיות, ולא נעצור את הפיתוח העסקי כתוצאה מהמצב שנוצר.

"יתר על כן", ממשיך דובין, "בקופתה של אנזימוטק היו מזומנים בהיקף של כ-75 מיליון דולר לפני העסקה, כך שזו עסקה קטנה יחסית עבור החברה. אנו מעריכים את האינטרסים של פרוטרום באנזימוטק, אבל אנו גם מאמינים שצוות ההנהלה, שגיבש אסטרטגיה חדשה לחברה, יכול להצעיד אותה בנתיב של צמיחה והצלחה".

נוסף על כך כותב דובין ליהודאי, כי "כפי שציינו במספר הזדמנויות בעבר, דירקטוריון אנזימוטק בוחן כל הזמן דרכים להעלאת ערכה של החברה בטווח הארוך, ואנו מקדמים בברכה כל עצה או מהלך שלך שעשוי לעזור לחברה להשיג את המטרה הזאת. אנו מקווים שפרוטרום תחתום על הסכם שמירת סודיות, וכך נוכל להיכנס למו"מ שעשוי להוביל לעסקה אסטרטגית, לחשוף נתונים שאנחנו לא מעוניינים לחשוף בפני הציבור הרחב ולעזור לך להעריך במדויק את שוויה של אנזימוטק לצורך העסקה". דובין מציין במכתבו, כי אנזימוטק שכרה את שירותי בנק ההשקעות רוטשילד כדי להעריך את האופציות העומדות בפניה כעת.

אנזימוטק מפתחת, מייצרת ומשווקת חומרי גלם ביו-אקטיביים המבוססים על ליפידים (שומנים), לתעשיות תוספי התזונה והבריאות. פרוטרום, הפועלת בתחום חומרי הגלם והטעמים לתעשיית המזון, הודיעה ב-24 באוגוסט כי הגיעה להחזקה של 19.1% ממניות אנזימוטק, וכי בכוונתה לפרסם בהקדם הצעת רכש מלאה ליתרת המניות.