מיזוג בשוק הרכבות באירופה: סימנס ואלסטום חתמו על הסכם

עפ"י ההסכם, סימנס תעביר את תחום ייצור הרכבות ומערכות האיתות שלה לאלסטום תמורת 50% ממניות החברה המורחבת ■ מטרת המיזוג: לתת מענה ראוי לחברות המתחרות מסין ■ מנכ"ל אלסטום, אנרי פופארט-לפארג', יישאר כמנכ"ל, והיו"ר ייבחר ע"י סימנס

אנרי פופאר-לאפארז' / צילום: אלסטום
אנרי פופאר-לאפארז' / צילום: אלסטום

נחתם הסכם מיזוג של שתי ענקיות הרכבות האירופאיות: חברת סימנס הגרמנית ואלסטום הצרפתית מיזגו את פעילות עסקי הרכבות - כך דווח היום (ד') בבלומברג. החברות החליטו על מיזוג פעילותן במטרה להפוך לענקית תחבורה אירופאית שתתן מענה ראוי לחברות המתחרות מסין.

על-פי תנאי ההסכם, סימנס תעביר את תחום ייצור הרכבות ומערכות האיתות שלה לאלסטום  תמורת 50% ממניות החברה המורחבת. היקף המכירות של החברה הממוזגת החדשה, שתקרא "סימנס-אלסטום", יהיה כ-15.3 מיליארד אירו (18 מיליארד דולר), כאשר מרכזה יהיה בצרפת, באזור פריז.

מנכ"ל אלסטום, אנרי פופארט-לפארג', ישמור על תפקידו כמנכ"ל, ואילו יו"ר החברה ייבחר על-ידי סימנס. 

"אנחנו צריכים לחזק את היכולת שלנו להתחרות", אמר מנכ"ל סימנס, ג'ו קייסר. "שחקן דומיננטי באסיה שינה את הדינמיקה של השוק העולמי".

המיזוג יעניק לסימנס הגרמנית מעורבות ממשית באחד מסמלי התעשייה הצרפתית אלסטום, שפיתחה את רכבות ה-TGV המשייטות במהירות של למעלה מ-300 ק"מ לשעה.

אלסטום פעילה גם בישראל מזה למעלה מ-25 שנה, והיא שותפה בפרויקטים משמעותיים דוגמת ההקמה ותחזוקה של הרכבת הקלה בירושלים. לאלסטום יש נוכחות יציבה ורציפה בישראל, הכוללת שותפויות עם חברות ישראליות והעסקה של מאות עובדים בארץ. אלסטום מפתחת ומשווקת מערכות, ציוד ושירותים למגזר התחבורה ומציעה מגוון פתרונות מלא (החל מרכבות מהירות וכלה ברכבות תחתיות, חשמליות ואוטובוסים חשמליים), פתרונות לנוסעים, שירותים מותאמים ללקוח (תחזוקה, שדרוג), תשתיות, פתרונות איתות וניידות דיגיטלית.

אמש (ג') פורסם כי סימנס היא זו שזכתה במכרז הקרונות החשמליים של רכבת ישראל בהיקף של 3.83 מיליארד שקל, כאשר למרבה האירוניה בשלב האחרון היא גברה על אלסטום. כעת מתברר כי למעשה לא הייתה משמעות לשלב הגמר של המכרז, וככל הנראה הרכבות יסופקו על-ידי החברה הממוזגת "סימנס-אלסטום".