הבלוף האיראני נחשף: צפו ב"טיל הבליסטי הקטלני החדש"

רשת FOX דיווחה כי הסרטון שמציג שיגור מוצלח של טיל חדש ומתקדם ע"י הכוחות האיראנים, שהופץ בשבוע שעבר, הוא למעשה סרטון ישן מלפני 7 חודשים המתעד ניסוי אחר שכשל ■ הטיל הוצג בשבוע שעבר במצעד צבאי בטהרן, ונטען כי הוא מסוגל לשאת מספר ראשי נפץ ולהגיע לטווח של 2,000 ק"מ

טיל איראני/ צילום: מתוך הוידאו
טיל איראני/ צילום: מתוך הוידאו

רשת FOX האמריקאית מדווחת כי הסרטון שהפיצה לאחרונה הטלוויזיה הממלכתית של איראן, ובו נראה שיגור מוצלח של טיל בליסטי חדיש - הוא זיוף. על-פי הדיווח, גורמים רשמיים בממשל האמריקאי אישרו כי הסרטון הוא למעשה תיעוד ישן מלפני 7 חודשים של ניסוי בליסטי אחר שכשל.

הטיל האיראני החדש לטווחים בינוניים מבוסס על טיל צפון-קוריאני בעל טווח פגיעה של 2,500 ק"מ. בשבוע שעבר גנרל איראני בכיר הצהיר כי הטווח של הטיל האיראני הוא מעט קצר יותר ועומד על כ-2,000 ק"מ. לצורך המחשה, המרחק בין ישראל לאיראן בקו אווירי עומד על כ-1,700 ק"מ.

בשבוע שעבר ערכה איראן מצעד צבאי ברחובות טהרן, שבו הוצג לראווה הטיל החדש אשר יכול לטענת האיראנים לשאת מספר סוגים של ראשי נפץ. מספר ימים לאחר המצעד שוחרר הסרטון, אך כאמור הממשל האמריקאי מטיל ספק באמינותו.

לאחר הצהרת האיראנים על השיגור ביום שישי האחרון, צייץ נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ציוץ חריף לפיו: "איראן בדיוק שיגרה טיל בליסטי המסוגל להגיע לישראל", והוסיף: "הם עובדים עם צפון קוריאה. ההסכם שהשגנו הוא לא משהו!".