זה המשקיע הזר שיציל את קבוצת אלון ממעבר למחזיקי האג"ח

אלון ישראל דיווחה הערב, לאחר צאת יום כיפור, על חתימת הסכם השקעה בהיקף של 35 מיליון דולר עם קורבין בלום, הבעלים של חברת Jaguar Resources שנסחרת בבורסה הקנדית

שרגא בירן / צילום: איל יצהר
שרגא בירן / צילום: איל יצהר

קבוצת אלון מציגה את המשקיע הזר שיציל אותה ממעבר לידי מחזיקי האג"ח: קורבין בלום. לאחר שהנפקת המניות של קבוצת אלון בבורסה בת"א כשלה, ורגע לפני שתם המועד להזרמת ההון לחברה כאמור בטרם קבוצת ההחזקות הגדולה לשעבר תעבור לבעלות מחזיקי האג"ח, מודיעה אלון ישראל של עו"ד שרגא בירן כי מצאה את האיש שימנע העברתה לבעלות מלאה של נושיה.

אלון ישראל דיווחה הערב, לאחר צאת יום כיפור, על חתימת הסכם השקעה בהיקף של 35 מיליון דולר עם קורבין בלום, הבעלים של חברת Jaguar Resources, שנסחרת בבורסה הקנדית, שיקבל 60% ממניות החברה.

מנכ"ל אלון ישראל אבי גפן, מסר עם ההודעה כי "ההשקעה עתידה לייצר ערך גבוה לבעלי המניות ומחזיקי איגרות החוב של אלון ישראל". עוד נמסר מאלון כי "לאחר ההשקעה, בקופת החברה יש כ-220 מיליון שקל, וזאת בהתאם להסכמות שהושגו עם מחזיקי האג"ח במסגרת הסדר החוב בחברה. הסכם ההשקעה הועבר לנציגי מחזיקי האג"ח בישראל".

עוד אמרו באלון כי "קורבין בלום עתיד להשלים את ההשקעה באמצעות חברה נסחרת בקנדה, Jaguar Resources. בלום הוא בעל ניסיון של כ-24 שנים בתחום האנרגיה וחיפושי הנפט והגז, ובוחן מזה תקופה ארוכה השקעות שונות בתחום הגז-נפט בישראל ובכלל זה השקעה במאגרי תמר ולוויתן. את העסקה מטעם קורבין מלווה בנק ההשקעות Imperial Capital".

הקבוצה שקרסה תחת נטל חובותיה ונדרשה להסדר חוב גדול צריכה הייתה לגייס 120 מיליון שקל לפחות בהנפקת מניות עד תחילת אוקטובר. ההנפקה אמורה הייתה לקרות עד מחר, פחות מחמישה חודשים לאחר השלמת הסדר החוב בחברה. כך, שבעלי המניות הקיימים, קרי שרגא בירן וארגוני הקניות של הקיבוצים, היו נשארים עם החזקה של 13.7% מהחברה.

קבוצת אלון היא חברת החזקות שספגה טלטלות רבות בשנים האחרונות בעקבות מינוף גבוה ושחיקה בערך נכסיה. בין השאר, נאלצה הקבוצה להתמודד עם קריסת החברה הנכדה מגה קמעונאות, שהובילה את קבוצת אלון לאבד את השליטה בה ובחברת רבוע כחול נדל"ן.

מתשקיף החברה עולה כי לאחר השלמת הסדר החוב, עמדה בסוף יוני יתרת החוב למחזיקי האג"ח על 1.5 מיליארד שקל. בנוסף לכך נותרו לקבוצת אלון חובות של 30 מיליון שקל לבנק הפועלים ושל 103 מיליון שקל למס הכנסה.