זינוק של 25% בסחר בין ישראל לרוסיה במחצית הראשונה

מדובר בעלייה של 380 מיליון דולר ■ ברקע: הסחר בין רוסיה לבין האיחוד האירופי וארה"ב בירידה בגלל הסנקציות של המערב על מוסקבה בגלל אוקראינה

פוטין ונתניהו בסופ"ש. מנסה להשיג דריסת רגל במזה"ת / צילום: רויטרס
פוטין ונתניהו בסופ"ש. מנסה להשיג דריסת רגל במזה"ת / צילום: רויטרס

היקף הסחר בין ישראל לרוסיה זינק ב-380 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2017, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. זו עלייה של 25% - כך דיווחו זאב אלקין, השר להגנת הסביבה וירושלים, ותימור בן יהודה, ראש המועצה העסקית רוסיה ישראל, בכנס במוסקבה שהוקדש ליחסים בין שתי המדינות. את דבריהם פירסמה סוכנות הידיעות היהודית, JTA.

"יש עדיין פוטנציאל גדול להגדלת הסחר, ועדיין מצפה לנו עבודה רבה כדי להשיג זאת", אמר אלקין. הוא התייחס לשיחות שמתנהלות בין ישראל לרוסיה מאז 2013 לחתימה על הסכם סחר חופשי בין שתי המדינות.

בן יהודה הסביר, כי העלייה בסחר נובעת מהעובדה שהשוק הרוסי נראה אטרקטיבי לאנשי עסקים ישראליים, ולהיפך. "איננו מנהלים רק דיאלוגים על הגדלת הסחר; אנו גם חותמים על הסכמים משמעותיים בין חברות ישראליות לרוסיות", הוא אמר.

ברקע: התהדקות שיתוף הפעולה בין ישראל לרוסיה בנושאי ביטחון הקשורים בסוריה, לדברי JTA. בכל זאת, לפי ידיעות בתקשורת הישראלית, לא נענה נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לבקשת רה"מ בנימין נתניהו להפסיק מכירות נשק לסוריה, נשק שעושה דרכו לידי חיזבאללה.

הסחר של רוסיה עם ארה"ב ומדינות האיחוד האירופי נמצא בסימן ירידה בגלל הסנקציות שהטיל המערב על רוסיה בגלל הפלישה לאוקראינה.