פימי קונה 50% מחברת SOS אנרגיה אקספרס של תומר לוי

פימי תשקיע עד ל-90 מיליון שקל ■ הכנסות SOS הסתכמו ב-2016 בכ-320 מיליון שקל, ובשנת 2017 היא צפויה לרשום מכירות בהיקף של כ-540 מיליון שקל (מכירה של כ-100 מיליון ליטר סולר ודלקים)

 

תומר לוי / צילום: איל יצהר
תומר לוי / צילום: איל יצהר

קרן פימי משקיעה בחברת SOS אנרגיה אקספרס של תומר לוי. SOS אנרגיה הוקמה בשנת 2002 על ידי לוי, ומתמחה בתדלוקי שטח מיוחדים.

הכנסות SOS הסתכמו ב-2016 בכ-320 מיליון שקל, ובשנת 2017 היא צפויה לרשום מכירות בהיקף של כ-540 מיליון שקל (מכירה של כ-100 מיליון ליטר סולר ודלקים). הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA ) צפוי לעמוד השנה על כ-30 מיליון שקל.

פימי תשקיע עד ל-90 מיליון שקל תמורת 50% ממניות החברה, כלומר לפי שווי של 180 מיליון שקל ל-SOS "אחרי הכסף" (מכפיל EBITDA של כ-6), כשסכום ההשקעה המדויק ייקבע כתלות באבני דרך אליהן אמורה להגיע החברה בשנים הקרובות.

בניגוד לחברות הדלק האחרות, המשווקות דלקים בתחנות קבועות (לצד מכירה של פריטים נוספים בחנויות נוחות), SOS פועלת לפי מודל עסקי שונה המבוסס על מתן שירותים מיוחדים בשטח.

לקוחותיה העיקריים של SOS, המעסיקה כ-130 עובדים, הן חברות בתחום התשתיות, עבורן מתדלקת SOS בעיקר את הציוד ההנדסי בשטח. עוד פועלת החברה בתחומי הבנייה (בפרויקטים בערים חריש, מודיעין, ראש העין ועוד..), התעשייה, הסקה ביתית ושירותי תדלוק לגופים ממשלתיים, ביניהם צה"ל, המשטרה ומכבי האש. שירותיה של חברת SOS מחליפים הצבת צובר דלק בשטח על ידי הקבלן או חברת התשתיות, הכרוכה בהנעת הכלים הכבדים לצורך תדלוק.

החברה צמחה באופן משמעותי בשלוש השנים האחרונות, לאחר שב-2014 קיבלה רישיון יצרן דלק, וכיום מפעילה החברה כ-80 מיכליות. גם השנה, כאמור, צפויה צמיחה בשיעור דו ספרתי בהכנסות.

תומר לוי ציין כי "SOS גדלה משמעותית בשנים האחרונות, ואנו מאמינים שהפוטנציאל הרב שעוד טמון בחברה עתיד להתממש, באמצעות ההשקעה ושיתוף הפעולה עם פימי". לוי ימשיך לכהן בתפקיד מנכ"ל החברה ולצידו שאר המנהלים הבכירים ב-SOS.

זו ההשקעה השנייה של פימי בחברת אנרגיה בשנה האחרונה, לאחר שלפני כשנה השקיעה הקרן עד 100 מיליון שקל בחברה הדלק סן שנמצאה בשליטת חברת סנו של משפחת לנדסברג ושותפיה, מאיר שני (לשעבר מנכ"ל כלל תעשיות) והיזם ערן שלו.

פימי רכשה את השליטה בדלק סן באמצעות מניות מועדפות ותחזיק בין 39% ל-100% מהחברה, בהתאם לביצועיה של דלק סן בשנים הבאות (ככל שביצועי דלק סן יהיו טובים יותר תחזיק פימי פחות).

דלק סן עוסקת בעיקר במיחזור של זרמים תעשייתיים רוויי כימיקלים ומפתחת טכנולוגיות המסייעות בשמירה על איכות הסביבה. החברה מספקת פתרון המונע שריפה והטמנת פסולות תעשייתיות באמצעות שימוש בתהליכי זיקוק המאפשרים מיחזור ושימוש חוזר באותם חומרים.

קרן פימי, אותה מוביל ישי דוידי, נוסדה בשנת 1996 . עם הון של 3.2 מיליארד דולר, פימי נחשבת לקרן ההשקעות הגדולה בישראל .

עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-85 חברות ומימשה כ-55 מהן בהיקף עסקאות כולל של למעלה מ- 4.5 מיליארד דולר. הקרן משקיעה בחברות ישראליות, שלהן פעילות בינלאומית ענפה והינן מוטות ייצוא.