התאגיד: "נותקנו באופן חד-צדדי מארכיון רשות השידור"

"מדובר בפגיעה חמורה ובחבלה מכוונת לכאורה בעבודת הארכיון ללא הסבר, נימוק או הצדקה", נכתב במכתב שנשלח לכונסת הרשמית ■ הכונסת הרשמית בתגובה: "לתאגיד יש גישה לארכיון האנלוגי ממתחם 'שערי צדק' בעיר, באופן שנותן מענה מלא"

אלדד קובלנץ  / צילום: איל יצהר
אלדד קובלנץ / צילום: איל יצהר

בתאגיד השידור "כאן" טוענים כי נותקו היום (א') מארכיון רשות השידור באופן חד-צדדי. במכתב שהוציאה ראש המטה של מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, לכונסת הנכסים הרשמית, עו"ד סיגל יעקבי, נכתב כי היום הודיעה מנהלת הארכיון, בילי סגל, שהיא "נותקה באופן חד-צדדי וללא כל התראה או הודעה מראש, מכלל מערכות הארכיון". סגל עצמה אמרה היום ל"גלובס" כי היא בהלם מההתנהלות של אנשי רשות השידור, שפשוט הודיעו לה "מהרגע להרגע" שאין לה עוד גישה לחומרי הארכיון.

החומרים האנלוגיים של ארכיון רשות השידור נמצאים עדיין באחד מהבניינים ההיסטוריים של רשות השידור ברוממה שמכונה בית היהלומים. במהלך הדיונים בכנסת לקראת עליית התאגיד במאי, ביקשו אנשי התאגיד להשאיר את החומרים שם ולאפשר להם גישה אליהם עד שניתן יהיה להעביר את חדר המחשב שנמצא באותו בניין.

בתאגיד אמנם הבטיחו שיהיו מוכנים לבצע את ההעברה עד ה-15 באוקטובר, אך במהלך הזמן התברר להם כי לא יולכו לעמוד בתאריך זה ולצורך כך - כפי שמתואר במכתב שנשלח היום לכנ"ר- במהלך ספטמבר עמלו אנשיו כדי למצוא פתרונות להפעלת הארכיון לאחר תאריך זה. למרות זאת, כאמור, אנשיו הופתעו מאוד לגלות שכבר היום - בלי קשר למועד הבעייתי מבחינתם של ה-15 באוקטובר שעליו סוכם - הם נותקו באופן חד-צדדי מגישה לחומרי הארכיון. בתאגיד טוענים כי מאז עלייתם לשידור הם נתקלים בבעיות שונות בכל הנוגע לחומרי הארכיון ההיסטוריים של רשות השידור ובגישה אליהם.

"מעבר לכך שמדובר בניתוק חד-צדדי בניגוד להסכמות קודמות שהושגו ומבלי שניתנה לתאגיד הזדמנות להיערך לכך מראש... מדובר בפגיעה חמורה ובחבלה מכוונת לכאורה בעבודת הארכיון ללא הסבר, נימוק או הצדקה", נכתב במכתב ששלחה ראש המטה של קובלנץ, עו"ד אילה מזרחי. בתאגיד מבקשים מהכונסת "סיוע באופן בהול ודחוף לחיבור המערכות מחדש ובמציאות פתרון משותף".

כונסת הנכסים הרשמית הוציאה הערב תגובה למכתב שנשלח מטעם התאגיד. מהתגובה עולה כי במכתב שהוציא התאגיד לא הוזכרה אפשרות שנוספת שהועלתה, ולפיה הגישה לארכיון תועבר למתחם "שערי צדק" בעיר "באופן שנותן מענה מלא למערך הארכיון האנלוגי".

"לנוכח העלויות הגבוהות הכרוכות בעיכוב פינוי המתחם (בית היהלומים), המוטלות בסופו של דבר על הציבור... סבורני כי הפתרון שניתן על ידי רשות השידור הוא הפתרון המיטבי", כתבה הכונסת. "אני מבינה כי פתרון זה כרוך באי נוחות מסוימת, אך לנוכח השיקולים המפורטים (כאמור, החיסכון בכספי ציבור, י' כ'), איני רואה לנכון לשנות מהחלטה זאת".