שימי תבורי הורשע בנהיגה בשכרות: נהג תחת השפעת קנאביס

תבורי טען כי אם התגלה סם בבדיקת השתן, הרי שלא מדובר בשתן שלו, וכי הוא רק מגלגל סיגריות עבור בת זוגו, שיש לה היתר לעישון קנאביס, אבל "היא לא יודעת לגלגל" ■ ביהמ"ש לתעבורה דחה את טענותיו

שימי תבורי / צילום: תמר מצפי
שימי תבורי / צילום: תמר מצפי

לילה בלי כוכב: בית המשפט לתעבורה בתל-אביב הרשיע היום (ב') את הזמר שימי תבורי בעבירה של נהיגה בשכרות, בכך שנהג תחת השפעת קנאביס.

לפי הכרעת הדין של השופטת שרית קריספין-אברהם, תבורי נהג ב-23 ביוני 2016 בסמוך לשעה 9:20 בבוקר, בהיותו שיכור. דגימת שתן שנלקחה לתבורי מצאה בגופו תוצרי חילוף חומרים של סם מסוג קנאביס.

תבורי עוכב על-ידי המשטרה בעקבות מידע מודיעיני שנמסר, שבו נאמר כי הוא נוהג תחת השפעת סמים במכונית מסוג פורד מונדאו.

ביום האירוע התבקש תבורי לעצור את מכוניתו בצומת הרחובות ה' באייר וויצמן וזוהה על-ידי המשטרה. לצדו זוהתה בת זוגו, יהודית באומן. בדרכם אל המשטרה הורדה באומן בסמוך לבי החולים איכילוב.

לפי הכרעת הדין, תבורי שוחח עם פרקליטו ומסר לו כי הוא "עישן כמה שאכטות בבוקר, וכל יום הוא מכין ליהודית את הג'וינט, כי היא לא יודעת להכין". 

בתחנת המשטרה מסר תבורי דגימת שתן ואמר לשוטרים כי: "אני מדליק לאישה כל הזמן, כי היא לא יודעת לגלגל. כ-3-4 פעמים ביום, היא צורכת 4 סיגריות ביום, ואני מגלגל ומדליק לה".

במהלך המשפט טען תבורי כי הוא לא שותה אלכוהול מזה 10 שנים ולא נוגע בסמים. תבורי טען כי אם התגלה סם בבדיקת השתן, הרי שלא מדובר בשתן שלו, וכי הוא רק מגלגל סיגריות עבור בת זוגו, שיש לה היתר לעישון קנאביס.

השופטת דחתה, כאמור, את טענותיו של תבורי. היא דחתה את הטענה כי בדיקת השתן נלקחה באופן לא חוקי ופסקה כי טענת הזמר שבת זוגו צורכת קנאביס ברישיון לא הוכחה, וסיכמה כי המאשימה הוכיחה מעל לספק סביר כי תבורי עבר עבירה של נהיגה בשכרות (תחת השפעת קנאביס).