פטנט חדש: צפו ברובוט מעופף לבית – ראשון מסוגו בעולם

הכירו את ה-Aire: הרובוט המעופף הראשון בעולם המיועד לשימוש ביתי ■ מדובר בהכלאה בין רובוט ורחפן המוטמע בתוך גוף אשר ניחן ביכולות טיסה אוטונומיות ומיועד לשתי משימות עיקריות - אבטחה וסיוע ביצירת קשר עם הקרובים לנו

רחפן ביתי aria/ ציללום: מתוך הוידאו
רחפן ביתי aria/ ציללום: מתוך הוידאו

תכירו את ה-Aire (אייר) - הרובוט המעופף הראשון בעולם המיועד לשימוש ביתי.

האייר אשר ניחן ביכולות טיסה אוטונומיות מיועד לשתי משימות עיקריות: אבטחה וסיוע ביצירת קשר עם הקרובים לנו, כך לפחות על פי מפתחיו.

מערכת הטיסה של האייר מוטמעת בתוך גוף אלגנטי העשוי מחומרים רכים ואקוסטיים, מה שמאפשר לו להיות בטיחותי בעודו מעופף בסביבת אנשים ושקט מספיק בשביל לא להטריד אותם במעופו.

האייר מצוייד במצלמות 360 מעלות באיכות 4 קיי והוא מחובר לענן כך שתוכלו להתחבר אליו מכל מקום בעולם ולצפות במתרחש בביתכם בכל עת. הוא יכול לבצע פעולות שמירה באופן רציף כשדרך האפליקציה תוכלו לבנות עבורו מסלול תעופה קבוע וידוע מראש. במידה ואכן יאתר תנועה חשודה או רעש בלתי צפוי הוא ישלח התרעה לסמרטפון וירחף למקום כדי להעביר אליכם את הצילום בזמן אמת.

האייר מצלם ומקליט כל הזמן את המתרחש סביבו כאשר הוידאו עולה לענן ונשמר שם במידה ותרצו לצפות בו שוב. את קטעי הוידאו והתמונות הוא יכול גם להעלות לרשת. בנוסף האייר מתממשק עם האלקסה של אמזון ויכול בדרך זו לקבל פקודות קוליות מכם. כשהוא זקוק להטענה מחודשת האייר מעופף לעבר תחנת ההטענה ומתמלא מחדש באנרגיה כדי לחזור ולבצע את משימותיו.

האייר מוצע למכירה באתר מימון ההמונים קיקסטארטר, ומחירו עומד על 699 דולר. הפרוייקט כבר עמד ביעד הגיוס הצנוע שהציב לעצמו, 50 אלף דולר בסה"כ, אולם עדיין נותרו נכון לכתיבת שורות אלו 26 ימים כדי להצטרף לקמפיין ולהזמין לעצמכם את הרובוט המעופף הראשון בעולם. למי שאכן יעשה זאת, האייר ישלח אליו בחודש ספטמבר 2018.