גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המאבק בין NVIDIA לאינטל: בינה מלאכותית תוצרת ישראל

תחום הבינה המלאכותית, שנחשב המפתח למימוש חזון הרכב האוטונומי, מציב את ישראל בחזית מלחמת הענקים הגלובלית בין אינטל ל-NVIDIA ■ NVIDIA רק לאחרונה הגבירה את פעילותה בארץ בתחום המו"פ ומנסה לצמצם פערי תחרות עם אינטל

עתידו של ענף האוטו-טק הישראלי נמצא במוקד של ויכוח סוער: במחנה אחד נמצאים אלה הסבורים שעסקת אינטל-מובילאיי הייתה אירוע ייחודי וחד-פעמי ומהשיא הזה אפשר רק לרדת. "כל מה שקורה עכשיו אלה רעשי לוואי", הם אומרים, "התוצאה - שביטויה בגיוסים נמרצים, רכישות ו"סקאוטינג" של חברות בינלאומיות גדולות וכו' - היא בועה שעתידה להתכווץ".

למחנה האחר שייכים אלה הסבורים שאותה עסקה הייתה רק "קריאת השכמה", והיא עתידה להצמיח כאן תעשייה שלמה ועסקאות נוספות של מיליארדים. "בתעשיית הרכב ובתעשיות הנלוות רק מתחילים להבין כיום את הפוטנציאל ואת היצירתיות של כוח האדם הטכנולוגי בישראל, שאותה זיהו מזמן חברות רבות בתחומי ה-IT, הצבא והרפואה", אמר לנו השבוע איש היי-טק ותיק. "הון אנושי יצירתי הוא המשאב היקר ביותר כיום בתעשייה, וכדי להשיג יתרון תחרותי אתה חייב לפנות למקורות שלו, ולא משנה עד כמה קטנה ומוטרדת המדינה שבה הוא נמצא.

בנקודת הזמן הנוכחית, שבה תעשיית הרכב עוברת טלטלה, קשה להעריך לאן תוביל הדרך אבל אין ספק, ש"קריאת ההשכמה" של מובילאיי העירה ענקים מרבצם. ישראל וענף האוטו-טק הצעיר שלה הופכים כיום לזירת התגוששות של חברות מובילות בעולם מתחום האלקטרוניקה והמעבדים ובעצם הימים הללו נפתחת כאן חזית חדשה במאבק הגלובלי בין אינטל לבין NVIDIA על השליטה באספקת הרכיבים לרכב החכם העתידי. במוקד המאבק נמצאת טכנולוגיות הבינה המלאכותית (AI).

המפתח לרכב האוטונומי

המדור הזה עוסק ברכב ובעסקים, אבל אי-אפשר בלי קצת רקע על הטכנולוגיה. מבחינת רבים, נהיגה היא משימה אינטואיטיבית, כמעט אגבית. עוברים מבחן תיאוריה (מגוחך), לוקחים כמה שיעורי נהיגה, מקבלים מפתח ויוצאים לדרך. אבל בפועל, זו משימה שמאתגרת מאוד את היכולות הפיזיות והמנטליות של האדם. במשימות כמו זיהוי תמרורים, ניווט בשטח ותפעול ההגה והדוושות, המוח מטפל באופן בלתי מודע כמעט, אבל במקביל על הנהג להתייחס לאינספור מכשולים בלתי צפויים, תנאי הראות והדרך המשתנים, ובעיקר לחזות ולהגיב לתנועה סביבו, לזהות התנהגות לא שגרתית (ולעתים אגרסיבית) של נהגים אחרים, להעריך את מידת הסיכון ולהגיב עליה בצורה מיידית, לעתים מבעוד מועד. כל זה צריך להתבצע במהירויות תנועה, שהאבולוציה האנושית עוד לא הסתגלה אליה. עובדה: גם לא מעט נהגים מנוסים ומיומנים מגיעים למצבי תאונה.

כאשר מנסים להעביר את המשימה המורכבת והרגישה הזאת לשליטתם של מעבדים אלקטרוניים - וזו המהות של הרכב האוטונומי - מופיעים מכשולים עצומים, במיוחד לאור העובדה שבשנים הראשונות של הרכב האוטונומי הכבישים יהיו "מעורבים", כלומר יסעו בהן מכוניות "אנושיות" ואוטונומיות זו לצד זו.

אמנם לחלק ממשימות הנהיגה, כמו זיהוי מכשולים ומכוניות וקריאת נתוני דרך ותרגומם לתגובות בלימה, האצה והיגוי, יש היום פתרונות טכנולוגיים, וחלקם אפילו יעילים יותר מנהג אנושי (ע"ע מערכות בקרת שיוט אוטומטיות), אבל הניסיון "ללמד" את המוח האלקטרוני של הרכב האוטונומי לפתח "מודעות סביבתית" ולהגיב באופן עצמאי לאינספור תרחישי נהיגה משתנים על כבישים שבהם נעים נהגים אנושיים (כפי שיידרש בדרגות האוטונומיה 4 ו-5) - הוא כמעט חסר תוחלת בשיטות תכנות מקובלות. רק היקף המידע שמופק היום ממצלמות וחיישנים הוא עצום וניתוח שלו בזמן אמת דורש מעבדים בדרגה של מחשבי-על, עם אלגוריתמים שיכולים לזהות עצמאית תבניות ומצבים, לצבור ניסיון ו"ללמד את עצמם". במילים אחרות, "בינה מלאכותית".

הטכנולוגיה הזאת ניצבת כיום ב"שפיץ" של עולם ההיי-טק והיא משדרגת זה שנים תחומים יומיומיים כמו בנקאות והשקעות, רפואה, תעופה, טכנולוגיות צבאיות ומה לא. אבל בתחום הרכב לא מדובר בשדרוג אלא במפתח חיוני לעקיפת המחסום העצום של ניתוח נתוני הנהיגה ותגובה בזמן אמת. את מכשול החומרה יצרני האלקטרוניקה כבר צלחו, או לפחות צולחים, ובכלי הרכב מהדור האחרון מופיעים כיום מעבדי-על ממוזערים שמספקים את מהירות העיבוד הנדרשת. אבל האלגוריתמים הם כבר עניין מסובך הרבה יותר וישראל היא מרכז מומחיות עולמי בתחום, לא מעט בזכות הידע שנרכש ביחידות הפיתוח הצבאיות ובזכות הטכניון, שנמצא בצמרת העולמית בתחום הבינה המלאכותית.

אינטל ו-NVIDIA הן שתיים מהמתמודדות העולמיות המובילות בקרב על השליטה באלקטרוניקה העתידית של תעשיית הרכב (השחקנית המרכזית השלישית היא קוואלקום), ושתיהן מנסות לסגור כיום פערים תחרותיים זו מול זו בישראל. אינטל אמנם נמצאת כאן זה שנים רבות, מעסיקה אלפי עובדים, נהנית מהיכרות קרובה עם עולם האקדמיה ועם איכות כוח האדם המקומי, אבל בכל הנוגע לתחום הרכב הייתה לה "הצתה מאוחרת", שאפשרה לכמה מהמתחרות לצבור יתרון לא מבוטל בתחום פיתוח מעבדי נתונים ייעודיים לרכב ובינה המלאכותית.

את הפער היא סוגרת כיום במהירות באמצעות השקעת הענק במובילאיי, שפותחת בפניה "דלת כניסה אחורית", אבל רחבה מאוד, לחוזים בתעשיית הרכב. רכישת מובילאיי, שיש לה ניסיון וידע רב באלגוריתמים של בינה מלאכותית, היא מוקד שסביבו אמורה לצמוח בישראל תעשיית אוטו-טק רב-תחומית.

על גבול המדע הבדיוני

חברת NVIDIA מיצבה את עצמה בשנים האחרונות כ"כוח טבע" עולמי בתחום המעבדים לרכב חכם ובתחום הבינה מלאכותית וצברה בהם יתרון תחרותי לא מבוטל. מעבד העל לרכב שלה, שמכונה DRIVE PX, נהנה כיום מאימוץ מואץ בקרב עשרות יצרני רכב וספקי רכיבים בתעשייה, והשותפה המפורסמת ביותר היא טסלה. אבל הפעילות של NVIDIA בישראל הייתה עד כה בעצימות נמוכה והתבטאה בעיקר בהשקעה של כמה עשרות מיליוני דולרים בקומץ חברות סטארט-אפ.

כיום המצב הזה משתנה במהירות. בחודשים האחרונים הקימה החברה בארץ "כוח חלוץ" של כמה עשרות עובדי מחקר ופיתוח, בדגש על בינה מלאכותית, במטרה להתרחב למרכז מו"פ, שיעסיק מאות עובדים. לא רק תחום האוטו-טק על הכוונת, אבל אין ספק שעסקת אינטל-מובילאיי והשאיפות של אינטל להוביל בעולם הרכב היוותה זרז משמעותי לכניסתה לישראל.

עד כמה היא רצינית בנושא ממחיש כנס GTC של NVIDIA, שייתקיים בארץ ב-18 בחודש בנוכחות יו"ר החברה העולמית ובכיריה. הכנס כולו מוקדש לטכנולוגיית הבינה המלאכותית. אמנם חלק מההרצאות והדיונים יתמקדו בתחומים לא "אוטומוטיביים" כמו שימושים צבאיים ותעופתיים של הטכנולוגיה, ניהול ערים, הגנת סייבר ועוד, אבל המוקד הוא שימושי הבינה המלאכותית ברכב האוטונומי בדגש על מעבד ה-PX של החברה כבסיס לאקו-סיסטם העתידי.

הכוונות של NVIDIA ברורות, אבל מי שמביט ברשימת המרצים החיצוניים שהתגייסו לכנס וברשימת הנושאים, לא יכול שלא להשתאות נוכח העומק, התחכום והראייה לרחוק שאליו הגיע ענף האוטו-טק הישראלי בתוך שנים ספורות. כך, למשל, במרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בהרצליה, שכמה מנציגיו ישתתפו בכנס, עובדים כיום על מה שנקרא "אינטראקציה בין אדם לרובוט" או HRI. הממשק האנושי של רובוטים נמצא עד לא מכבר על גבול המדע הבדיוני ובעתיד הוא יהיה חלק בלתי נפרד מההתייחסות לרכב אוטונומי כאל "רובוט". הכוונה היא לפתח שפת תפעול ותכנות, שתאפשר לנוסעים "לשוחח" עם הרכב בשפה טבעית ומובנת ומנגד תאפשר לרכב להבין ולהסתגל לנוסעים ספציפיים ולהעדפותיהם באמצעות למידת מכונה.

הרצאה אחרת (של חברת "ארגוס סקיוריטי") תעסוק בשימוש בבינה מלאכותית לצורך הגנת הרכב מפני חדירות נתונים, והופתענו לגלות גם הרצאה של נציג של יחידת הפיתוח בצה"ל, שמשתתפת בפרויקט של משרד התחבורה שבמסגרתו הוקם לאחרונה בארץ מסלול ניסויים לרכב אוטונומי. צה"ל, ש"תרם" במהלך השנים הרבה מאוד מהנדסים וידע לתעשיית ההיי-טק, מעוניין בידע חוזר מתעשיית האוטו-טק האזרחית לצורך פיתוחים צבאיים עתידיים, כמו רכב קרבי עם יכולות אוטונומיות מתקדמות. סוג של סגירת מעגל. ואלה רק כמה דוגמאות.

לחץ אדיר לרכישות

לצד ההיבט הטכנולוגי המרתק, ואולי גם הגאווה המקומית, אי-אפשר להתעלם מההשלכות העסקיות העתידיות של "ייבוא" המאבק הגלובלי בין אינטל, NVIDIA ושות' לתחומי האוטו-טק המקומי. מדובר בחברות IT ציבוריות עם שווי של מאות מיליארדי דולרים, שמשקיעים ואנליסטים עוקבים אחריהן בזכוכית מגדלת ותנועת המניות שלהן נגזרת לאחרונה, לא במעט, מהמהלכים התחרותיים שהן מבצעות בתחום האוטו-טק וה-AI. לפיכך, מופעל עליהן לחץ לא מבוטל להשקיע ולפתח את התחום באמצעות רכישות. הלחץ הזה, שמגובה בתזרימים של מיליארדים, מופנה הן לתחרות בגיוס כוח אדם בישראל והן לרכישת חברות ישראליות עצמאיות מהתחום ומתחומים נלווים, שמקבלות כיום הצעות מיזוג ורכישה שקשה יותר ויותר לסרב להן. וכל זה בלי שהזכרנו את חברות ה-IT הסיניות, שגם הן "חמות" כיום על תחום ה-AI.

ברשימת המועמדות ליהנות מקרן השפע נמצאות לא רק חברות ישראליות ידועות ומוכרות מתחום ה-AI האוטומוטיבי ובכלל, אלא גם כאלה שעד עכשיו כלל לא יצאו מהמצב ה"שקט" שלהן ולא נחשפו, אבל עשויות להגיח ישר מאלמוניות לכותרות העולמיות עם עסקאות ענק. כך או כך, יורשה לנו להמר, סטודנטים ומהנדסים לבינה מלאכותית ירוויחו כאן בשנים הבאות הרבה יותר מרופאים ועורכי דין. בהחלט כדאי להוסיף לרשימת השאיפות של האם היהודייה.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג