ביהמ"ש הרחיק את דוד שרן ל-30 יום מקצא"א ומשרדי ממשלה

(עדכון) - שרן, לשעבר ראש מטה משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו, חשוד בשוחד בפרשת הצוללות וכלי השיט ■ היה אמור לחזור לעבודתו היום, לאחר שההגבלות הקודמות שהטיל בית המשפט עליו הסתיימו ■ ל"גלובס" נודע כי שרן ערער ומבקש דיון דחוף עוד היום

נשיאת בית המשפט השלום בראשון-לציון, עינת רון, נתנה היום (ג') אחר-הצהריים החלטה בסוגיית הרחקת דוד שרן - לשעבר ראש מטה משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו, החשוד בשוחד בפרשת הצוללות וכלי השיט - מעבודתו במשרדי קו צינור אילת אשקלון (קצא"א). היא הורתה על הרחקתו מהעבודה וכן ממשרדי ממשלה למשך 30 יום, ובכך קיבלה חלקית את בקשת המשטרה להרחיק אותו למשך 45 יום נוספים.

השופטת הדגישה בהחלטתה כי אין מדובר ("לטעמי") בפגיעה בחופש העיסוק של שרן - כפי שטען בא-כוחו, עו"ד איתן מעוז, מוקדם יותר היום בדיון שהתקיים באולמה של השופטת - אלא בהרחקה נקודתית ממקום ספציפי, ולא במניעתו של שרן מלעסוק כליל בתחום מסוים. "מומחיותו אינה בהיותו מזכיר קצא"א", ציינה בדיון היום.

בהחלטתה כעת כתבה השופטת כי "אין עסקינן בשאלת הפגיעה בחופש העיסוק של החשוד, במובן אליו כיוון בא -וחו, אלא בשאלת האיזון בין פגיעה אפשרית בזכויותיו של החשוד - לרבות רצונו לשוב למקום עבודתו - לבין מתן האפשרות למשטרה לסיים את חקירתה מבלי שזו תשובש באופן משמעותי".

עוד ציינה השופטת את מורכבותה של החקירה, וקבעה כי המשכה מחייב את הרחקת שרן על-מנת שהחקירה לא תיפגע. "כעולה מהנספח שהוא לעיוני [בלבד, מ' ר'], הרי שעולה חשש ממשי וקונקרטי לשיבושה של החקירה", נימקה את החלטתה.

בתגובה להחלטת הנשיאה מיהר עו"ד מעוז הגיש ערר דחוף על ההחלטה, במסגרתו טען כי הואיל ובקשת המשטרה להארכת התנאים המגבילים "הוגשה ממש בדקה ה-90 ערב פקיעתם, ובקירוב מאוד לפגרת החג שחלה ממחר - היא דחקה הליך זה לתוך לוח זמנים צר וצפוף, ואלמלא דיון דחוף עלולה להיגרם פגיעה קשה בזכויות העורר".

את הבקשה "לקבוע דיון דחוף, עוד היום, במעמד הצדדים" מנמק עו"ד מעוז, בין השאר, בכך שהרחקה ממקום עבודה משמעותה פגיעה בחופש העיסוק של שרן, שכבר חודש שלם שאינו עובד; בכך שאין קשר בין העבירות לכאורה בגינן נחקר - הגם שהתבצעו בתקופה בה עבד כמזכיר קצא"א - לבין העובדה שכיום עובד שם; ובכך שהמשטרה "נזכרה" לבקש את ההרחקה לאחר שהתקשורת דיווחה אתמול על כך שהוא עתיד לחזור לעבודתו היום, משיפוגו ההגבלות.

אמש (ב') כבר נזפה השופטת נזפה על שהתעוררה מאוחר עם הבקשה, אך קבעה כי "הרחקתו של שרן ממשרדי קצא"א תהיה עד להחלטה אחרת ועד לקיומו של דיון במעמד הצדדים". את הדיון קבעה השופטת להיום בשעות הצהריים, ובסיומו קבעה כי תיתן החלטתה בהמשך היום.

שרן, שהיה ראש מטה משרד ראש הממשלה, נעצר בתחילת חודש ספטמבר בחשד ללקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע במסגרת תיק 3000. שרן הועסק בלשכת נתניהו מסוף 2014 ועד אמצע שנת 2016, לאחר שכיהן כמזכיר קצא"א. עוד לפני כן הוא עבד עם השר יובל שטייניץ, כשזה שימש שר האוצר. לפני פרישתו מלשכת ראש הממשלה, שרן אמור היה להתמנות לתפקיד נוסף בלשכת נתניהו, אך בסופו של דבר פרש מהלשכה וחזר לעבודתו הקודמת.

שרן חשוד כי קיבל מעד המדינה מיקי גנור שוחד בהיקף של עשרות אלפי שקלים באמצעות היועצים האסטרטגיים צחי ליבר ונתן מור, ובתמורה פעל לקידום האינטרסים של גנור וטיסנקרופ בעסקאות רכישת כלי השיט והצוללות.