כפי שנחשף ב"גלובס": יובל דגים מונה למנכ"ל שיכון ובינוי

דגים, שמחליף את ירון קריסי, מונה בחודש יולי אשתקד לכהן כמנכ"ל חברת מוצרי הטואלטיקה קימברלי קלארק אוסטרליה וניו-זילנד, וזאת לאחר ששימש במשך כ-5 שנים בתפקיד מנכ"ל קימברלי קלארק ישראל

יובל דגים מנכ"ל חוגלה קימברלי /קרדיט צילום: יוני רייף
יובל דגים מנכ"ל חוגלה קימברלי /קרדיט צילום: יוני רייף

כפי שנחשף ב"גלובס", שיכון ובינוי מינתה את יובל דגים למנכ"ל החדש של החברה. שו"ב, הנמצאת בשליטת שרי אריסון, דיווחה על המינוי הבוקר (ג') לבורסה.

על המינוי המסתמן דווח ב"גלובס" לפני כחודש. דגים, שמחליף את ירון קריסי, מונה בחודש יולי אשתקד לכהן כמנכ"ל חברת מוצרי הטואלטיקה קימברלי קלארק אוסטרליה וניו-זילנד, וזאת לאחר ששימש במשך כ-5 שנים בתפקיד מנכ"ל קימברלי קלארק ישראל.

ליובל דגים (55), שייכנס לתפקיד במהלך החודשים הקרובים, יש ניסיון ניהולי מגוון בתעשייה ובעולם התשתיות. בין היתר, כיהן כמנכ"ל ענף המחצבות, הבטון והאספלט של Hanson באנגליה, וצבר ניסיון רב בתעשיית המוצרים לבנייה.

דירקטוריון שיכון ובינוי   בחן 4 מועמדים נוספים לתפקיד: טל רז, שמכהן כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה, תמיר דגן, שמכהן כמנכ"ל החברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן, עמי לנדאו, שכיהן עד לאחרונה כמנהל חטיבת הזכיינות בתחום הבנייה והכבישים של שיכון ובינוי, וירון סורק, המכהן כמנכ"ל חברת אלקטרה בנייה.

שיכון ובינוי היא אחת מחברות הבנייה והתשתיות המובילות בישראל. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 3.5 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה עלתה בכ-21% מתחילת 2017. את המחצית הראשונה של השנה סיימה שיכון ובינוי ברווח נקי של 55 מיליון שקל, בדומה לתוצאותיה בתקופה המקבילה אשתקד.

ירון קריסי, המנכ"ל היוצא, עתיד לסיים 8 שנים בקבוצת שיכון ובינוי, מהן כשנתיים בתפקיד המנכ"ל. במהלך כהונתו כמנכ"ל עברה שו"ב טלטלה לא פשוטה על רקע עצירת פעילותה בניגריה עקב משבר פוליטי וכלכלי עמוק במדינה האפריקאית שהוביל לפיחות חד בשער המטבע הניגרי, הניארה, ולהפסדי מימון גבוהים לשו"ב. בעקבות המשבר צנחה מניית שו"ב ביותר מ-40% בחצי השני של 2015 אולם לאחר מכן התאוששה בעקבות חידוש הפעילות במדינה והעברת תשלומים לשו"ב, ואף הגיעה לשיא חדש לפני כ-3 חודשים (מאז התממשה בכ-10%).

לפני כשבועיים חתמה שיכון ובינוי על הסכם ניהול משותף עם קרן אפולו ומשפחת דיין בחברה הבת איי.די.או גרופ (ADO), הפועלת בשוק הנדל"ן המניב בברלין. זאת, לאחר משא ומתן שארך כשבועיים, ושקדם לו מה שנראה כתחילתו של מאבק שליטה באחת ההחזקות המרכזיות של הקבוצה.

ADO פועלת בתחום הדירות להשכרה בברלין באמצעות החזקה של כ-38% במניות חברת איי.די.או פרופרטיז (ADOP), הנסחרת בבורסה של פרנקפורט לפי שווי של 1.8 מיליארד יורו (כ-7.7 מיליארד שקל). על פי הסכם הניהול המשותף, תישאר השליטה בדירקטוריון ADO בידי שיכון ובינוי, אבל השליטה בדירקטוריון החברה הבת תהיה משותפת, כשכל אחד מהצדדים ימנה שלושה דירקטורים (עוד שלושה דירקטורים יהיו בלתי תלויים). הצדדים הסכימו לפעול להגדלת הסחירות של מניות ADOP, בין אם באמצעות מכירת מניות המוחזקות בידי ADO ובין אם באמצעות הנפקת מניות חדשות.