לקראת דוחות טבע: אופנהיימר מוריד את תחזיות הרווח לחברה

בבית ההשקעות מעריכים כי טבע תתקשה לעמוד בקונצנזוס תחזיות האנליסטים לרווחיות הרבעון השני ותציג רווח של 1.01 דולר, הנמוך בכ-6% מהתחזיות המוקדמות

טבע מודיעה על מינויו של קאר שולץ לנשיא ומנכ``ל החברה / צילום: יח``צ
טבע מודיעה על מינויו של קאר שולץ לנשיא ומנכ``ל החברה / צילום: יח``צ

ב-2 בנובמבר תפרסם טבע  את דוחות הרבעון השלישי של השנה. כזכור, דוחות הרבעון הראשון היו מאכזבים ושלחו את המניה לקריסה של כמעט 50%. האנליסטים של אופנהיימר, פרסמו את התחזיות שלהם לקראת פרסום דוחות הרבעון השני וגם כאן נראה שלא יהיו בשורות גדולות למשקיעים בחברה.

"מעבר להכרזה על מינויו של קאר שולץ לתפקיד מנכ"ל החברה, טבע גם הודיעה בחודש שעבר על מכירת נכסים תמורת כ-2 מיליארד דולר, שצפויים להקטין את ה- EBITDA השנתי שלה בכ-350 מיליון דולר". כותבים באופנהיימר ומציינים כי החלק הטוב בתהליך הזה הוא הורדת המינוף של החברה ב-5 מיליארד דולר בשנת 2017 כולה. "בנוגע לתוצאות הרבעון השלישי, אנו מעריכים שהחברה תתקשה לעמוד בתחזיות הקונצנזוס ומעריכים הכנסות של 5.5 מיליארד דולר, נמוכות בכ-2% מתחזיות הקונצנזוס, עם רווח מתואם למנייה של 1.01 דולר, נמוך בכ-6% מהצפי בשוק.

"הסיבה לכך היא חולשה בתחום הגנריקה בארה"ב, בעקבות דלילות בהשקות חדשות והמשך שחיקת מחירים ברמה חד ספרתית-גבוהה בתיק המוצרים הקיים, בין השאר על התרופה Concerta לטיפול בהפרעות קשב וריכוז. כמו כן, הנהלת החברה צפויה להוריד את התחזית ל-2017 כדי להתחשב בתחרות הגנרית לקופקסון 40 מ"ג, בהתאם להערכתה שתחרות זאת תקטין את הרווח השנתי ב-25 סנט לפחות". כותבים האנליסטים באופנהיימר.

לגבי ההשקה של גרסה גנרית לקופקסון על ידי מיילן, מעריכים האנליסטים, כי נתח השוק שתתפוס מיילן עם הגרסה הגנרית יגיע ל-20% גם בגרסת ה-20 מ"ג וגם בגרסת ה-40 מ"ג כבר ברבעון הרביעי של השנה.

התחזית הנוכחית של טבע היא לרווח למנייה של 4.3-4.5 דולר ב-2017, בעוד תחזית הקונצנזוס היא ל-4.31 דולר. באופנהיימר מעריכים שטבע לא תעמוד בתחזיות שהיא סיפקה ותציג רווחים שנתיים של 4.13 דולר למניה.

לסיכום, כותבים באופנהיימר: "אנו מורידים את תחזיותינו בעקבות השקת הקופקסון 40 מ"ג הגנרי ומכירת הנכסים, כמו גם בעקבות הורדת תחזיות לתחום הגנריקה בארה"ב לשנים הקרובות. אנו צופים ב-2018 הכנסות של 20.5 מיליארד דולר, הורדה של 5% לעומת התחזית הקודמת, ורווח של 3.75 דולר למנייה, הורדה של 4% לעומת התחזית הקודמת. אנו מותירים את דירוג מניית טבע על Perform , ללא מחיר יעד. עם זאת, מניית טבע נסחרת כיום במכפיל EV/EBITDA של 8.7 על התחזית ל-2018, מעט מעל לתמחור של מיילן ( MYL - שנסחרת במכפיל 8.2). אנו מאמינים כי תמחור זה הוא נדיב, בהתחשב באתגרים שאיתם מתמודדת החברה".