פייזר בוחנת פיצול החטיבה המייצרת את הצנטרום והאדוויל

הודיעה כי פיצול או מכירת חטיבת הבריאות הצרכנית שלה נבחנים בשלב זה, והחלטות סופיות יתקבלו בשנה הבאה

מטה פייזר, ניו יורק / צלם בלומברג
מטה פייזר, ניו יורק / צלם בלומברג

חברת התרופות פייזר  הודיעה הערב (ג') כי היא בוחנת פיצול או מכירה של חטיבת הבריאות הצרכנית שלה. החטיבה אחראית על תרופות ללא מרשם ותוספי מזון פופולריים ביותר כמו צנטרום ואדוויל. 

החברה הודיעה כי הבחינה היא למעש ה בין שתי חלופות: החלופה הראשונה פיצול החטיבה מהחברה והנפקתה כחברה עצמאית או לחילופין מכירת החטיבה. החטיבה המדוברת של פייזר נחשבת לאחת חטיבות הבריאות הצרכניות הגדולות בעולם שמוכרות את מוצריהם מעבר לדלפק (OVER THE COUNTER) ובכוונת החברה לפצל את החטיבה באופן מלא מפייזר עצמה.

"למרות שאין קשר בין החטיבה לעסקי הפארמה הליבתיים של החברה יש גם הרבה קשר בין שני עסקים אלה, אך מיצוי הפוטנציאל הגלום בעסקי החטיבה יכול להגיע לשיא רק אם היא צתפוצל באופן מלא מליבת עסקינו" אמר היום איאן ריד, מנכ"ל החברה.

חטיבת הבריאות הצרכנית של פייזר מייצרת לחברה הכנסות שנתיות של 3.4 מיליארד דולר שהם כ-6.5% מכלל הכנסות החברה והיא פרושה על פני 90 מדינות.

החטיבה המשמעותית ביותר של פייזר היא החטיבה האינובטיבית (חטיבת פיתוח תרופות המקור) שמכניסה מידי שנה כ-30 מיליארד דולר. לחטיבה זו יש הבלוקבסטר הגדול ביותר בדמות תרופת הויאגרה.