בית על גלגלים: הלהיט החדש של פולקסווגן נחת בישראל

שוק רכבי הקמפינג הקומפקטיים הפך בשנים האחרונות ללהיט עולמי, וכעת עולה לישראל אחד הדגמים הפופולריים בתחום - גרסת "קליפורניה" מסדרת המולטיוואנים של פולקסווגן

מפעל פולקסוואגן / צילום: רויטרס
מפעל פולקסוואגן / צילום: רויטרס

צ'מפיון מוטורס מרחיבה את גבולותיה ומשיקה בישראל, בפעם הראשונה, את גרסת "קליפורניה" מסדרת הרכב המסחרי פולקסווגן טרנספורטר T6. היבואנית תשווק את רכב הנופשים בארץ בהנעה קדמית או כפולה, מספר רמות אבזור, ציוד משפחתי שימושי, בטיחות מרשימה ובמחירים שיחלו ב-349 אלף שקל ועד 440 אלף שקל תמורת המהדורות הבכירות.

המולטיוואן שישווק בארץ במפרטי "אושן" ו-"ביץ'", מתהדר באורך של 4.9 מ' ובסיס גלגלים של 3 מ'. רוחבו מעל 1.90 מ', גובהו 1.90 מ', משקלו כ-3 טון בקירוב, ובפנים סידור הושבה בשלוש שורות (בכפוף לסוג המרכב) אליהם נכנסים דרך דלת הזזה חשמלית מצד ימין.

מפרט "ביץ'" כולל שני מושבים בשורה השנייה ושני מושבים בשורה השלישית שנפתחים למיטה זוגית בגודל של 2 מ' על 1.14 מ', יחידה להארכת המיטה, גג הנפתח ידנית למיטה כולל מזרון בגודל של 2 מ' על 1.2 מ', וילונות הצללה מלפנים ומאחור לשמירה על פרטיות הנוסעים, שולחן מתקפל המאוחסן בדלת ההזזה הימנית, מערכת הצללה מובנית הכוללת עיגונים לחיבורי יתדות, תא אחסון לצד שורת המושבים השנייה, כיס אחסון בדלת ההרמה לאחסון שני כסאות פיקניק מתקפלים, תריס גלילה לפתח מיטה עליונה ומדף מודולרי בתא המטען.

מפרט ה"אושן" (קאמפר) כולל שתי מיטות זוגיות, יחידת מטבח הכוללת משטח עבודה, כיור וכיריים עם כיסוי זכוכית ומתקן לבלון גז. המטבח מצויד גם בשקעי 230V ו-12V, מקרר בנפח של 42 ליטר ויחידת אחסון. האושן כולל גם וילונות הצללה מלפנים ומאחור לשמירה על פרטיות הנוסעים, ארון בגדים, צילון נפתח מגג הרכב ואפילו חלון קבוע עם רשת נגד חרקים. המושבים הקדמיים מתחממים, מסתובבים וניתנים לשליטה בנפרד, השטח המרווח ברכב כולל בתוכו שולחן מתקפל, שני כסאות פיקניק, גג נפתח למיטה זוגית בגודל 2 מ' על 1.2 מ', מיטה זוגית בגודל 2 מ' על 1.14 מ', שנפתחת משורת המושבים השלישית וכן יחידה להארכת המיטה כולל מזרון.

מערך הבטיחות של הרכב כולל מגוון בקרות חכמות, בהן פיקוח על שטחים מתים במראות הצד, חיישני חניה היקפיים ומצלמת נסיעה לאחור, ואופציה בתשלום לבקרות אקטיביות - בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. לרכב 4 כריות אוויר, סייעני בלימה, משיכה ואחיזה.