כבר לא מדע בדיוני: אופנועי משטרה מרחפים הושקו בדובאי

אחרי שצוידו בעבר שוטרי משטרת דובאי במכוניות מירוץ יקרות-ערך, זוכה כעת כוח המשטרה בשדרוג נוסף שנראה כאילו יצא מסרט מדע בדיוני ■ מאחר שתקציב לא מהווה בעיה בנסיכות, היא צפויה להיות הראשונה לשלב אופנועים מעופפים שיכולים לנייד את השוטרים ממקום למקום באוויר

דובאי ,ארכיטקטורה / קרדיט: מתוך הוידאו
דובאי ,ארכיטקטורה / קרדיט: מתוך הוידאו

מלבד מכוניות יוקרה, מגדלי פאר וחנויות מותגים, דובאי תציג בקרוב אטרקציה נוספת לתיירים ולתושבים - אחרי שציידו בעבר את שוטרי הנסיכות מהמפרץ הפרסי במכוניות מירוץ יקרות-ערך, זוכה כעת כוח המשטרה בשדרוג שנראה כאילו יצא מסרט מדע בדיוני, וזה גם אחרי שלוקחים בחשבון את הרובוטים שהחלו לפטרל באזורים סואנים.

מאחר ותקציב לא מהווה בעיה בנסיכות, היא צפויה להיות הראשונה לשלב אופנועים מעופפים שיכולים לנייד את השוטרים ממקום למקום באוויר. במסגרת תערוכה שנערכה באיחוד האמירויות, הוצג כלי הרכב העתידני של המשטרה המקומית, שאמנם נמצא בשלבי פיילוט בלבד, אך לפי משטרת דובאי יכנס לשירות כבר בעתיד הנראה לעין.

האופנועים המעופפים נקראים Hoverbike, והם הכלאה בין רחפנים גדולים לאופנועי משטרה. הם מסוגלים, לפי דברי המשטרה המקומית, לשאת משקל של כ-298 קילוגרמים ולרחף עד לגובה של 4.8 מטרים מעל פני האדמה.

לדברי משטרת דובאי, "זה גבוה מספיק כדי להפתיע פושעים בפעולה ובמקביל גם לא לסבול מבעיות חנייה". האופנועים המרחפים מגיעים למהירות מרבית של כ-49 קמ"ש ונקודת התורפה העיקרית שלהם כרגע, היא זמן הריחוף העומד על כ-25 דקות רצופות בלבד.