אישום: עו"ד גילה נפתלין גנבה 1.5 מיליון ש' שהופקדו בנאמנות

עו"ד נפתלין מואשמת בקבלת דבר במרמה, גניבה בידי מורשה, זיוף, עדות שקר ועבירות נוספות ■ לפי כתב האישום, השימוש שלה בכספים היה בין היתר לכיסוי חובותיה ולכיסוי השקעות כושלות במיזמים עסקיים שונים

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

סומכים על עורך הדין שלכם? תחשבו שוב: רובם ישרים והגונים, אך כתב אישום מטריד במיוחד הוגש היום (ה') נגד עו"ד גילה נפתלין, בטענה כי בעת שעסקה בתחומים שונים של המקצוע (בכללם דיני מעמד אישי ומקרקעין), שלחה יד בכספי לקוחות שונים שבענייניהם טיפלה, בסכום כולל של 1.5 מיליון שקל שהופקדו בידיה בנאמנות. השימוש שלה בכספים היה בין היתר לכיסוי חובותיה ולכיסוי השקעות כושלות במיזמים עסקיים שונים בהם הושקעה.

על-פי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט השלום בעיר, נפתלין נהגה להציג ללקוחותיה מצגי-שווא, לפיהם כספם מופקד בחשבון נאמנות, אף במקרים בהם עשתה שימוש אסור בכספים, ובחשבון הנאמנות לא נותר כסף. היא אימצה דפוס פעולה, לפיו כאשר הגיע המועד בו היה עליה להשיב ללקוח מסוים את כספו, ולא נותר כסף בחשבון הנאמנות - היא גנבה כסף מחשבון נאמנות של לקוח אחר והעבירה אותו ללקוח הראשון, וזאת על-מנת להמשיך ולמעול בכספי הלקוחות.

העבירות בהן נאשמת נפתלין הן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, זיוף, עדות שקר ועבירות נוספות.

סיוט נפוץ במיוחד מימשה נפתלין באחד המקרים המופיעים בכתב האישום: עיוות צוואה לאחר המוות. נטען כי נפתלין קשרה קשר עם מכר לזייף צוואה שנחזית להיות צוואה של אישה אשר טיפלה בעבר בילדיה, ולקבל באמצעותה במרמה את נכסי המנוחה. בצוואה המזויפת נכתב כי המנוחה מצווה להוריש לנפתלין את נכסי המקרקעין וכן להוריש בצורה שווה את המיטלטלין לילדיה של נפתלין ולילדיהם של שכניה של המנוחה.

לפי כתב האישום, אם לא די בזיוף הצוואה, זיוף שניצל בציניות את מעמדה של נפתלין כעורכת דין ואת האמון שנתנה בה המנוחה - את הצוואה הזו הגישה נפתלין בהמשך לרשם לענייני ירושה, ובהליך שהתנהל בבית המשפט לענייני משפחה מול היורשים על-פי דין, שיקרה כי הצוואה התקבלה לידה כדין ובאופן כשר. בנוסף היא הגישה תצהיר שקרי לאימות העובדות שבתגובתה.

במקרה אחר, בו ייצגה נפתלין מתלוננת בהליך גירושים, הוסכם במסגרת הסדר בין בני הזוג כי לשם הבטחת מזונות הילדים, תירשם הערת אזהרה על נכס מקרקעין המצוי בירושלים, ובן הזוג התחייב להפקיד סכום של 300,000 דולר בחשבון נאמנות שנפלתין תפתח עבור המתלוננת. סוכם כי סכום הפיקדון ישמר בחשבון הנאמנות עד שהתינוק העתיד להיוולד יגיע לגיל 18, או-אז תקבל המתלוננת מחצית מהסכום, ומחציתו השנייה תוחזר לבן הזוג בתנאי עמד בכל התחייבויותיו על-פי הסכם הגירושים. כמחזיקה בכספי הנאמנות הללו, השתמשה נפתלין במספר הזדמנויות, על-פי האישום, בכספי הנאמנות וגנבה את מלוא סכום הכסף שהופקד בחשבון, בסך 300,000 דולר.