סערה סביב "החוק הצרפתי"; ביטן התעמת עם שקד וכחלון

ויכוחים בין שרי האוצר והמשפטים ליו"ר הקואליציה סביב הצעת החוק למניעת חקירות ראש ממשלה מכהן ■ כחלון לביטן: "איני עובד אצלך"

דוד ביטן ואיילת שקד / צילומים: איל יצהר
דוד ביטן ואיילת שקד / צילומים: איל יצהר

הוויכוחים בין בכירי הקואליציה המשיכו גם במהלך אחר הצהריים לתוך ישיבת ראשי הקואליציה. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, התרעם על דרישת שרת המשפטים, איילת שקד, לעכב את ההצבעה על הצעת החוק של אמסלם ובדבריו דחק את שר האוצר כחלון לפינה. כחלון השיב לביטן "איני עובד אצלך".

כאשר לא הצליחו הצדדים לישיבה להגיע להסכמה בנוגע לדחיפות בחקיקת חוק איסור החקירות הוסיף שר האוצר, "האם תרצה שאני אעזוב את הישיבה, כפי שעשה השר ליברמן?".

יותר מוקדם התעמת ח"כ ביטן עם שקד, אשר סירבה להעלות את הצעת החוק של ח"כ דוד אמסלם לדיון בועדת השרים לחקיקה. הוא אמר לה כי בהתנהגותה היא תוקעת "מקלות בגלגלים של הקואליציה".

ההשלכה המיידית של כך הייתה שוועדת השרים לחקיקה הפסיקה לדון בהצעות החוק הפרטיות של כל חברי הקואליציה, במעין "עונש קולקטיבי".

הצעת החוק של אמסלם מקודמת מאז הקיץ. בין השאר היא מיועדת למנוע חקירות ראש ממשלה מכהן, אלא אם מדובר בעבירות מין, סמים, אלימות ובטחון. בנוסח הצעת החוק המקורית נכלל סעיף הקובע שתחולת החוק אינה לאחור, דהינו חקירות שנפתחו לפני הצעת החוק, תיק 1000 ו-2000, ימשכו כרגיל. אתמול פורסם ב"הארץ" שאף את הסעיף הזה מבקש אמסלם להסיר, כלומר להחיל את החוק גם לאחור.

שקד, כאמור, תולה את החקיקה הזו בנושא הגבלת כהונה ראש ממשלה מכהן - דבר שלא היה על הפרק ואף נדחה על ידי ועדת שרים לחקיקה לפני כמה חודשים כאשר ח"כ מרב מיכאלי הציעה זאת. כעת שקד מבקשת לחזור לאותה הצעת החוק ורואה בה מהלך משלים.