תיק ישראל ביתנו: עבודות שירות לגזבר מועצת בנימין אפי פלס

פלס, גזבר מועצת בנימין לשעבר, הורשע במסגרת הסדר טיעון כי לבקשת פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר העומדת לדין בגין שוחד, הוא סייע בהעברת יותר מ-57 אלף שקל ממתנ"ס מטה בנימין לחברת הפקות פרטית ■ ישלם גם קנס בסך 10,000 שקל

פאינה קירשנבאום / צילום: ארז ביטון
פאינה קירשנבאום / צילום: ארז ביטון

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ירון לוי, גזר היום (ב') עונש של 6 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 10,000 שקל על אפי פלס, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בתיק 242 ("פרשת ישראל ביתנו"), בכך שבהיותו גזבר מועצת בנימין פעל תוך הפרת אמונים.

פלס הורשע כי לבקשת פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר העומדת לדין בגין שוחד ועבירות נוספות, עמה היו לו קשרי חברות, הוא סייע בהעברת יותר מ-57 אלף שקל ממתנ"ס מטה בנימין לחברת הפקות פרטית. זאת, מבלי לבדוק שניתנה תמורה למתנ"ס בגין הסכום הזה.

אפי פלס / צילום: שלומי יוסף
 אפי פלס / צילום: שלומי יוסף

השופט לוי ציין בגזר הדין כי אלמלא הסדר הטיעון אליו הגיעה הפרקליטות עם פלס, "לא הייתי מהסס לגזור על הנאשם עונש חמור מהעונש המוצע בהסדר... קיימת חומרה רבה בעבירת הפרת אמונים מצד עובד ציבור".

פלס יבצע את עבודות השירות בארגון "איחוד והצלה".

בא-כוחו של פלס, עו"ד ירון קוסטליץ, מסר: "אני מברך על כך שהפרקליטות השתכנעה מכך שמר פלס לא היה מעורב במעשי שוחד ומרמה, וכי לא נטל דבר לכיסו. התוצאה היא מאוזנת ומידתית, ומר פלס יוכל להמשיך ולתרום לקהילה, כפי שעשה כל חייו".