שיכון ובינוי זכתה בחוזה לבניית המכשול סביב רצועת עזה

מדובר במכרז של משרד הביטחון לביצוע שני מקטעים בפרויקט הקמת המכשול בגבול רצועת עזה ■ היקף הפרויקט מוערך בכ-640 מיליון שקל, והוא מצטרף לזכייה נוספת של סולל בונה לביצוע המקטע הראשון בפרויקט המכשול בהיקף של כ-220 מיליון שקל

רצועת עזה / צילום: רויטרס
רצועת עזה / צילום: רויטרס

סולל בונה, החברה הבת של שיכון ובינוי המרכזת את פעילות הקבוצה בתחום הקבלנות בישראל, זכתה בחוזה נוסף לבניית חלק מהמכשול שיוקם בשנה הקרובה בדרום הארץ, מסביב לרצועת עזה.

מדובר במכרז של משרד הביטחון לביצוע שני מקטעים בפרויקט הקמת המכשול, בגבול רצועת עזה. היקף הפרויקט מוערך בכ-640 מיליון שקל והוא מצטרף לזכייה נוספת של סולל בונה, לביצוע המקטע הראשון בפרויקט המכשול, בהיקף של כ-220 מיליון שקל.

החברה צפויה להתחיל בביצוע העבודות במהלך החודשים הקרובים, בכפוף לחתימה על חוזה מפורט לביצוע העבודות, וביצוען צפוי לארוך כ-26 חודשים.

המכשול החדש שצה"ל בונה בעוטף עזה, בתקציב של כ-3.3 מיליארד שקל, הוא שילוב של מכשול תת קרקעי וחומה מעל הקרקע. העבודות על המכשול, שאמור לתת מעלה כולל לאיום המנהרות ההתקפיות של החמאס, אמורות להתחיל בשבועות הקרובים ולהסתיים עד סוף 2019.

כשהעבודות על המכשול ייכנסו להילוך גבוה למעלה מ-1,000 עובדים אמורים לעבור על בנייתו במשך 24 שעות ביממה בכ-40 מוקדים. במסגרת הקמת המכשול נבנות סוללות עפר, מוקמים מפעלי בטון, נבנים מוצבים, נחפרות תעלות מיגון, נסללים כבישי סיור ומוקמים חמ"לים ונקודות תצפית. זה כולל גם חומה תת ימית, שתעבור בשטח הימי בגבול בין עזה לישראל, וגם שובר גלים באורך כמה קילומטרים.

מתחת לאדמה נחפר מה שצה"ל מכנה קב"א - קיר בטון אינדיקטיבי בעומק עשרות מטרים, עם חיישנים להתרעה. לפי נתוני מנהלת "קו התפר" האחראית על הקמת המכשול, עלות הקמת קילומטר של הקיר מוערכת ב-40 מיליון שקלים, ועלות הקמת קילומטר של גדר המתכת נאמדת בכמיליון וחצי שקלים.

שיכון ובינוי היא אחת מחברות הבנייה והתשתיות המובילות בישראל. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 3.5 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה עלתה בכ-30% בשנה האחרונה. את המחצית הראשונה של השנה סיימה שיכון ובינוי ברווח נקי של 55 מיליון שקל, בדומה לתוצאותיה בתקופה המקבילה אשתקד.

נזכיר כי בתחילת החודש מונה יובל דגים למנכ"ל שיכון ובינוי, במקומו של ירון קריסי. דגים מונה בחודש יולי אשתקד לכהן כמנכ"ל חברת מוצרי הטואלטיקה קימברלי קלארק אוסטרליה וניו-זילנד, וזאת לאחר ששימש במשך כ-5 שנים בתפקיד מנכ"ל קימברלי קלארק ישראל.