ענקית האופניים השיתופיים OFO משיקה אתר פעילות בישראל

ענקית האופניים השיתופיים הסינית משיקה את אתר הפעילות הראשון שלה באוניברסיטת בר-אילן, בשיתוף עם אגודת הסטודנטים ועם אגף התפעול ■ האפליקציה יכולה לשמש גם למעקב אחר השימוש באופניים, מסלולים שבהם נסעו ועוד

ofo / צילום מסך
ofo / צילום מסך

ענקית האופניים השיתופיים הסינית, OFO, משיקה את אתר הפעילות הראשון שלה בישראל באוניברסיטת בר-אילן. במסגרת השרות החדשני מסוגו בישראל, הסטודנטים יוכלו להשתמש באופניים בלי צורך בתחנות עגינה.

האופניים ייפרסו ב-19 נקודות שונות באוניברסיטה, והסטודנטים יוכלו להשתמש בהם בתוך גבולות הקמפוס. מדובר ביוזמה של אגודת הסטודנטים של בר-אילן בשיתוף עם ההנהלה.

באוניברסיטת בר-אילן אומרים כי הפרויקט, שהתחיל לפעול אתמול (א'), זוכה להצלחה גדולה בקרב הסטודנטים וכי מדובר בפתרון תחבורה זול ונוח בכל רחבי הקמפוס. בימים הראשונים להשקת הפרויקט, השימוש באופניים חינם.

כדי להפעיל את השרות, המשתמש צריך להוריד את אפליקציית OFO לטלפון הנייד ולבצע רישום מזהה. שחרור המנעול החכם המוצב על האופניים מבוצע על-ידי סריקת הקוד שעל המנעול. החזרת האופניים מתבצעת לאחד ממתחמי החנייה המסומנים בקמפוס, על-ידי דיווח באפליקציה על סיום הרכיבה ונעילת האופניים. האפליקציה יכולה לשמש גם למעקב אחר השימוש באופניים, מסלולים שבהם נסעו ועוד.

לדברי סמנכ"ל תפעול בבר-אילן, עופר שרגאי, "האופנים הצהובים מתווספים לשאטלים - קרוניות חשמליות - המציעים הסעות חינם ברחבי הקמפוס. המטרה היא להקל את מצוקת החנייה ברחבי הקמפוס ולהפחית את זיהום האוויר".

חברת OFO העולמית נוסדה ב-2014, ובבעלותה מעל ל-10 מיליון זוגות אופניים עם 200 מיליון משתמשים גלובליים ביותר מ-180 ערים ברחבי 17 מדינות. לחברה יש 25 מיליון טרנסאקציות ביום, והיא סיפקה יותר מ-4 מיליארד רכיבות עד כה. כאמור, מדובר בפרויקט הראשון שלה בישראל.