נתניהו מכריז: סיכמתי עם שר האוצר כחלון על הורדת מסים

(מעודכן) - רה"מ בכנסת: "במושב הזה נמשיך לעשות דברים טובים כדי להקל על אזרחי ישראל, היזמים ובעלי העסקים" ■ תקף את התקשורת: "תעשיית הדכדוך הצמיחה חמוצים"

בנימין נתניהו באום/ צילום רוייטרס
בנימין נתניהו באום/ צילום רוייטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ב'), בפתח כנס החורף של הכנסת, לאתגרים הגדולים העומדים בפני ישראל: "אנחנו פועלים ללא הרף להגן על גבולתנו, ועל-פי הצורך גם מעבר לגבולתינו", אמר. הוא הוסיף כי "איראן ממשיכה לפעול יום-יום להשמדתנו, ואלמלא פעולתנו היה להם כבר נשק גרעיני".

נתניהו בירך בדבריו את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואת המהלכים שלו לבטל את הסכם הגרעין עם איראן. "בכל מקרה, אנחנו נמשיך להגן על עצמנו", אמר. 

נתניהו התייחס גם למהלכים האחרונים ברשות הפלסטינית ואמר: "אנחנו רוצים שלום אמת, לא פיוס מזויף, ולכן כל עוד הממשלה הפלסטינית נשענת על החמאס הממשיך לקרוא להשמדת ישראל" - לא נוכל לקיים איתם משא-ומתן. 

במהלך הנאום ציין נתניהו כי סיכם עם שר האוצר משה כחלון על הורדת מסים. נתניהו לא פירט במה מדובר, והאם זה לקראת העבודה המשותפת על התקציב של 2019. בלשכת שר האוצר סירבו להתייחס לעניין והפנו את כל השאלות בנושא לראש הממשלה. 

נתניהו אמר: "במושב הזה נמשיך לעשות דברים טובים לאזרחי המדינה: נפחית מסים, על-פי תוכנית ששר האוצר ואני נסכם בקרוב, כדי להקל על אזרחי ישראל, על היזמים ועל בעלי העסקים, במיוחד עסקים חדשים ועסקים קטנים". 

הבטחות לתושבי דרום תל-אביב 

נתניהו חזר פנה בדבריו לתושבי דרום תל-אביב וחזר על הבטחותיו שהוא ימשיך לפעול להוציא את מהגרי העבודה "המסתננים" מדרום תל-אביב. הוא שיבח את שיפור עבודת אגפי הממשלה השונים בתחום שיפור הרגולציה: "אמנם לא ראיתי על כך כותרות מהדהדות, אבל אנחנו ממשיכים", ציין.

עוד הוסיף נתניהו כי שיעור העוני הולך ופוחת במגמה ברורה' וגם האבטלה נמצאת בשפל. בדבריו הוא פירט את שיפור הנגשת התחבורה והתרבות בפריפריה וכן הבאת מספר שיא של תיירים לישראל - "למעלה מ-3 מליון תיירים רק השנה", אמר. 

בדבריו התייחס נתניהו גם לקשרי החוץ של המדינה וציין כי כל מי שהלעיז ואמר שצפוי צונאמי מדיני, התאכזב. "בחודש ינואר אני אצא לבקר את חברי נרנדרה מודי בהודו"' הכריז.

נתניהו הוסיף כי הוא ממשיך להילחם בזרמים שונים בעולם ששונאים את ישראל: "שנאת ישראל היא תופעה ותיקה, והיא מקובעת גם בגופים בינלאומיים. אני מברך את הנשיא טראמפ על הפרישה מאונסק"ו, וגם אנחנו ננטוש, אך במערכות יחסים בילטראליות, כמו סין, הודו, יפן, מדינות אמריקה הלטינית, יש מערכות יחסים טובות". 

"'תעשיית הדכדוך' אפילו הצמיחה חמוצים"

נתניהו הוסיף כי דווקא בתוך ישראל "תעשיית הדכדוך" מממשיכה, "ויש לה נציגים רבים בתקשורת ובכנסת. לאחרונה 'תעשיית הדכדוך' אפילו הצמיחה חמוצים. פעם טיפחו אתרוגים, היום עברו לחמוצים", אמר ראש הממשלה. "אנשים אומרים 'יש תחושת חמיצות בציבור' או 'נתניהו מסתובב בפנים חמוצות, ומחמיצים פה הזדמנויות היסטוריות'. אלה אותם האנשים שהטיחו ביקורת קשה בנוגע לנאומי בקונגרס באיראן". 

נתניהו המשיך וציטט דברים שאמרו נגדו חברי הכנסת יצחק הרצוג ויאיר לפיד בימים שלפני הנאום בוושינגטון - ועורר קריאות ביניים רבות מספסלי האופוזיציה. 

ראש הממשלה התייחס בדבריו גם לחקירות ולהפגנות בפתח-תקווה לא הרחק מביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "'החמוצים' מנסים להלך אימים על גורמי אכיפת החוק ולהביא אותם להגיש כתב אישום. ולזה הם קוראים דמוקרטיה ושלטון החוק. עמוק בלבכם אתם יודעים, החמוצים, שבבחירות אנחנו ננצח, כי אנחנו מייצגים דברים עמוקים אצל העם", אמר.