אישום: בעלי מועדון חשפנות העלימו הכנסות במיליוני שקלים

בעלי "פאב הבורסה" נאשמים בעבירות של השמטת הכנסה מדוח בכוונה להתחמק מתשלום מס, שימוש במרמה ערמה ותחבולה, הכנה וקיום של פנקסי חשבונות כוזבים ועבירות מס נוספות וכן זיוף מסמך והשמדת ראיה

מועדון חשפנות / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מועדון חשפנות / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בעלי מועדון החשפנות "פאב הבורסה" העלימו הכנסות בהיקף מאות אלפי שקלים מדי שנה, ובסך-הכול מיליוני שקלים במהלך השנים 2006 עד 2013 - כך טוענת פרקליטות מיסוי וכלכלה, אשר הגישה הבוקר (ג') לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום כנגד המועדון, וכן כנגד שי לי אבנבך, מיכאל אבנבח, מרדן אבנבח, צבי שגיב ורם זלזניק, בגין עבירות של השמטת הכנסה מדוח בכוונה להתחמק מתשלום מס, שימוש במרמה ערמה ותחבולה, הכנה וקיום של פנקסי חשבונות כוזבים ועבירות מס נוספות וכן זיוף מסמך והשמדת ראיה.

לפי כתב האישום, בשנים 2013-2006 הפיק מועדון "פאב הבורסה" הכנסות בסך מיליוני שקלים, שהיקפם אינו ידוע במדויק, שנבעו ממכירת כרטיסי כניסה למועדון, מהשכרת חדרים במועדון ללקוחות שביקשו לקבל שירותים פרטיים מהחשפניות, ממכירת מזון ושתייה, מעמלה שהתקבלה משירותים של כספומט, מממכר סיגריות ומתשלומים שהתקבלו מחשפניות עבור הזכות לעבוד במועדון.

באותה תקופה, נטען, המועדון והנאשמים שי לי, מיכאל ומרדן פעלו במרמה במטרה להתחמק ממס בו היה חייב המועדון, בכך שניהלו את כלל הפעילות במועדון במזומן, לא ערכו תיעוד חשבונאי כנדרש ביחס לחלק ניכר מההכנסות ואף העבירו לרואי החשבון שהכינו את דוחות המס רק תיעוד חשבונאי חלקי. במעשים אלה, נטען בכתב האישום, הם הביאו לכך שדוחות המס שהוגשו לפקיד השומה לא כללו את מלוא הכנסות המועדון.

בנוסף, על-פי האישום, הוגשו דוחות כוזבים על הכנסות המועדון על שמו של זלזניק, הרשום כבעל המועדון החל משנת 2009. בכך, נטען, השמיטו הנאשמים הכנסות מהדוחות שהגישו לפקיד השומה, בסכום של מאות אלפי שקלים בכל שנה ובסך כולל של מיליוני שקלים.

עוד על-פי כתב האישום, שגיב זייף את חתימתו של זלזניק על הדוחות לפקיד השומה, וזאת במטרה לסייע להתחמק מתשלום מס על הכנסות המועדון ובמטרה לרמות את רשויות המס. בנוסף, מיכאל נאשם בהשמדת ראיה, מאחר שב-10 הזדמנויות לפחות לקח שקיות ובהן דפים עליהם נרשמו סכומי הזמנות של לקוחות וכן סרטי קופה, והשליך אותן בנפרד לפחי זבל ציבוריים שונים. זאת, במטרה להשמיד מסמכים הדרושים להליך שיפוטי, מתוך כוונה למנוע את השימוש בהם ובכוונה לסייע להתחמק מתשלום המס.

התיק נחקר על-ידי פקיד שומה חקירות תל-אביב ברשות המסים. התיק מנוהל בידי עו"ד אילן רוטביין מפרקליטות מיסוי וכלכלה.