פיתוח חדשני: ספריי שהופך כל חומר למשטח מגע בזול ובקלות

קבוצה בשם Future Interfaces Group פיתחה שיטה חדשה להפוך כל משטח פיזי למשטח מגע אלקטרוני בדרך זולה, ע"י ריסוס או ציפוי ■ החוקרים הצליחו לצרף לצבע המותז מספריי ריסוס רגיל, חומר המכיל אלקטרודות ואלגוריתמים אשר יוצרים שדה חשמלי אלקטרוני, המאפשר להפוך כל חומר למשטח מגע

ספריי למסך מגע / צילום: מתוך הוידאו
ספריי למסך מגע / צילום: מתוך הוידאו

קבוצה בשם Future Interfaces Group שמה לה למטרה להפוך כל משטח פיזי למשטח מגע אלקטרוני בדרך זולה, בריסוס או ציפוי. עד היום התרגלנו שמשטחי זכוכית המשתלבים במכשירי הסמארטפון והטאבלטים רגישים למגע ידינו אולם מעתה נצטרך להסתגל למציאות שונה בה כל חומר כיול להפוך למשטח מגע. השיטה פותחה באוניברסיטת קרנגי מלון וקרוייה אלקטריק (Electrick ). החוקרים הצליחו לצרף לחומר המותז מספריי ריסוס רגיל או צבע המשמש לצביעת משטחים גדולים כמו קירות חומר המכיל אלקטרודות ואלגוריתמים אשר יוצרים שדה חשמלי אלקטרוני.

היישומים לפיתוח הם מגוונים והחברה הוכיחה חלק מהם באב טיפוס שיצרה. לדוגמא שילוב החומר בצבע לקירות והפיכתם לרגישים למגע באופן כזה שבמידה ותעבירו עליהם את היד הם משנים את תאורת החדר. שילוב של החומר במדפסות תלת-ממד ליצירת מודלים אלקטרונים רגישים למגע, ריסוס החומר על הגה המכונית באופן כזה שתוכלו לשלוט דרכו על מערכת הקול, ציפוי גיטרה כך שנגיעה בחלקים שונים שלה תאפשר יצירת אפקטים חדשים ושימוש בשולחן רגיל שלאחר ציפוי עם החומר הופך להמשכה של המקלדת.

המחשבה שכל משטח יכול מעתה בציפוי מהיר וזול להפוך למשטח מגע ודאי מציתה את דמיונם של לא מעט מהנדסים ומעצבים בכל רחבי העולם.