שיכון ובינוי מבקשת לאשר שכר של כ-7 מיליון שקל ליובל דגים

האסיפה הכללית של שיכון ובינוי צפויה לאשר בחודש הבא את חבילת השכר של המנכ"ל הנכנס החדש ■ דגים יזכה לשכר בסיס בהיקף 133 אלף שקל בחודש ברוטו (כ-1.6 מיליון שקל בשנה, עלות שכר של כ-2.3 מיליון שקל לחברה)

יובל דגים / צילום יוני רייף
יובל דגים / צילום יוני רייף

יובל דגים, המנכ"ל הנכנס של קבוצת שיכון ובינוי, יזכה לשכר בסיס בהיקף של 133 אלף שקל בחודש ברוטו (כ-1.6 מיליון שקל בשנה, עלות שכר של כ-2.3 מיליון שקל לחברה). כך עולה מהודעת הזימון ששיגרה שיכון ובינוי בבורסה לבעלי המניות שלה, שצפויים להתכנס בסוף נובמבר בכדי לאשר את תנאי השכר של דגים, במקביל לאישור מחודש של חברי דירקטוריון החברה.

בנוסף לשכר הבסיס יזכה דגים למענק חתימה בגובה של עד 6 משכורות (כ-800 אלף שקל) והשתתפות בעלות המעבר שלו בגובה של 45 אלף דולר (דגים מכהן כיום כמנכ"ל חברת מוצרי הטואלטיקה קימברלי קלארק אוסטרליה וניו-זילנד, וזאת לאחר ששימש במשך כ-5 שנים בתפקיד מנכ"ל קימברלי קלארק ישראל).

בנוסף, תעמיד שו"ב לרשות דגים רכב צמוד מקבוצה 7 בשווי שלא יעלה על 400 אלף שקל.

זכאי גם צפוי לקבל מענק שנתי, שעשוי להגיע לסכום של עד 3 מיליון שקל, כתלות בביצועיו ובביצועי החברה (יזכה למענק גבוה אם החברה תרשום רווח שנתי של 250 מיליון שקל לפחות).

בנוסף יקבל דגים כ-200 אלף מניות של שיכון ובינוי (בשווי נוכחי של כ-1.7 מיליון שקל) שיהיו חסומות למשך כ-4 שנים החל מסוף 2018.

בסך הכל צפויה עלות שכרו של דגים לעמוד על כ-4.2 מיליון שקל, לא כולל מענק, כך שהיא עשויה להגיע לכ-7 מיליון שקל בשנה.

בהשוואה לשכרו של המנכ"ל הפורש של שיכון ובינוי, ירון קריסי, תגדל המשכורת החודשית הבסיסית של דגים בכ-8,000 שקל, ואילו בשאר רכיבי השכר יחולו שינויים קלים (קריסי קיבל בשנת 2016 שכר בסיס בעלות של 2.1 מיליון שקל, מענק של 2.8 מיליון שקל ותשלום מבוסס מניות בגובה 1.7 מיליון שקל ועלות שכרו הכוללת הסתכמה בכ-6.7 מיליון שקל).

לדגים (55), שייכנס לתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי  בתחילת 2018, ניסיון ניהולי מגוון בתעשייה ובעולם התשתיות. בין היתר כיהן כמנכ"ל ענף המחצבות, הבטון והאספלט של Hanson באנגליה, וצבר ניסיון רב בתעשיית המוצרים לבנייה.

קריסי, המנכ"ל היוצא, עתיד לסיים 8 שנים בקבוצת שיכון ובינוי, מהן כשנתיים בתפקיד המנכ"ל. במהלך כהונתו כמנכ"ל עברה שו"ב טלטלה לא פשוטה על רקע עצירת פעילותה בניגריה עקב משבר פוליטי וכלכלי עמוק במדינה האפריקאית שהוביל לפיחות חד בשער המטבע הניגרי, הניארה, ולהפסדי מימון גבוהים לשו"ב.

בעקבות המשבר צנחה מניית שו"ב ביותר מ-40% בחצי השני של 2015 אולם לאחר מכן התאוששה בעקבות חידוש הפעילות במדינה והעברת תשלומים לשו"ב, ואף הגיעה לשיא חדש לפני כ-5 חודשים. כיום עומד שוויה של החברה על 3.5 מיליארד שקל לאחר עלייה של 30% בשנה האחרונה.