פיתוח ישראלי חדשני: כלי תת-ימי מתקדם לשימושים צבאיים

הכירו את HydroCamel II - כלי תת-ימי אוטונומי חדש המשלב טכנולוגיות מתקדמות עם יכולות תמרון ברמה גבוהה מאוד ■ צפו בווידאו

כפי שפרסמנו לפני כחודש, מפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הבטחון) פיתחה יחד עם חוקרים מהמעבדה לרובוטיקה אוטונומית (LAR) שבאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, את הרובוט התת-ימי הראשון בישראל. קוראים לו HydroCamel II וכעת לקראת המסחור של הרובוט נחשפים פרטים יותר מדויקים אודות הפיתוח. מי שעומדת מאחורי מסחור הרובוט היא חברת BGR, חברת בת חדשה של BGN TECHNOLOGIES שתתמחה ברובוטיקה.

אורכו של ה-AUV (Autonomous Underwater Vehicle) הוא 2.5 מטר והוא מיועד לשימוש צבאי, בטחוני, לתחום הנפט והגז, וכן עבור יישומים סביבתיים ומחקר ימי. על פי חברת MarketsandMarkets, שוק הרכב התת-ימי האוטונומי (UAV) יגיע להיקף של 1.2 מיליארד דולר עד שנת 2023, עם קצב גידול שנתי של 22% הנובע מהצורך הגובר באמצעי בטחון ברחבי העולם והגידול בתפוקת הנפט והגז. רכבים תת-ימיים מסוג AUV נמצאים בשימוש נרחב ברחבי העולם גם לשם מחקר תת-ימי, פריסת ואבטחת כבלי תקשורת בין יבשתיים, גיאולוגיה, וכן סוגים שונים של שימושים צבאיים.

"ה-HydroCamel II משלב טכנולוגיות מתקדמות, כולל תמרון ברמת שש דרגות חופש ויכולת לצלול כמעט אנכית", כך אומר פרופ 'הוגו גוטרמן מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן-גוריון, וראש המעבדה לרובוטיקה אוטונומית. "עד כה יכולות אלו היו מוגבלות לכלי רכב תת-מימיים המופעלים מרחוק (ROV). רכבים מסוג זה חייבים להיות קשורים עם כבל טבורי לספינה מארחת בכל עת, בעוד ש- HydroCamel II הוא אוטונומי לחלוטין".

בנוסף לאוטונומיה מלאה ויכולת תמרון גבוהה, ה-HydroCamel II משלב גם אפשרות אינטגרציה מהירה עם חיישנים כגון סונרים, מצלמות, זרוע לאיסוף דגימות ועוד.