סגן יו"ר עליבאבא בדרך לרכישת השליטה ב"ברוקלין נטס"

ג'ו טסאי, ממייסדי ענקית המסחר המקוון הסינית, חתם על הסכם לרכישת 49% מקבוצת ה-NBA של מיכאיל פרוחורוב, לפי שווי שיא של 2.3 מיליארד דולר ■ העסקה כוללת אופציה לרכוש את השליטה ב-2021

מיכאיל פרוחורוב עם כוכבי ברוקלין נטס / צילום:רויטרס
מיכאיל פרוחורוב עם כוכבי ברוקלין נטס / צילום:רויטרס

מנהל נוסף מתחום ההיי-טק נכנס למגרש ב-NBA: ג'ו טסאי, ממייסדי ענקית האי-קומרס הסינית עליבאבא, המכהן כסגן יו"ר החברה. אתמול (ו') דווח כי טסאי ירכוש החזקת מיעוט של 49% בקבוצת ה-NBA ה"ברוקלין נטס" - עם אופציה לרכוש את השליטה בקבוצה ב-2021. 

מחיר העסקה יתבסס על הערכת שווי של 2.3 מיליארד דולר ל"נטס", כך מסרו גורמים בליגת הכדורסל. מחיר זה מאפיל על השיא שהושג עד כה ב-NBA - סכום של 2.2 מיליארד דולר ששילם לאחרונה המסעדן המיליארדר טילמן פרטיטה, עבור ה"יוסטון רוקטס". 

מיכאיל פרוחורוב יישאר הבעלים המנהל והמפעיל של ה"נטס" למשך ארבע שנים נוספות, בהנחה שימכור את החזקת הרוב שלו עם הפעלת האופציה של טסאי, כך לדברי גורמים בליגה. 

טסאי, בן 53, לא יפקח כלל על הפעילות הספורטיבית או העסקית כשותף מיעוט בקבוצה, וסמכויות אלו יישארו כאמור בידי פרוחורוב וצוות ההנהלה שלו, עד שימכור את החזקת הרוב.  

העסקה אינה כוללת את רכישת ברקליס סנטר בברוקלין, כך לדברי מקורות מקורבים לעסקה. פרוחורוב הוא הבעלים של האולם, ועל פי התחזיות בקרוב יתנהל מו"מ על חוזה חכירה ארוך טווח חדש מול ה"נטס". 

ללא מרכז ברקליס, מייצגת העסקה הימור גדול נוסף על עתיד ה-NBA ועל עוצמתה של ברוקלין כשוק. הנטס כשלעצמה הפסידה סכום אדיר מאז שעברה לברוקלין, כך לפי מסמכים פיננסיים פנימיים של הליגה, שהגיעו לידי ESPN.