*** הכתבה בשיתוף יעז יזמות ובנייה

חברת יעז יזמות ובנייה, העובדת בשיתוף פעולה עם החברה העירונית בת"א עזרה וביצרון, מבצעת כעת פרויקט התחדשות עירונית, ברחוב חוני המעגל בת"א של חיזוק ותוספות בנייה של 6 יח"ד, בבניין של 16 דירות קיימות.

מעבר לתמורות של 25 מ"ר הרחבה לדיירים, ייחודו של הפרויקט הוא בפתרון החניה שהוא מציע. החברה, המתמחה בייזום וביצוע של פרויקטים של התחדשות עירונית בת"א ובסביבתה, תקים מתקן חניה אוטומטי, המשנע את הרכב ממפלס הרחוב לעמדת חנייה מתחת לפני הקרקע. כלומר הכמות שנדרשת לשם הכנסת 24 רכבים לאזור היא קטנה באופן יחסי לחנייה קונבנציונלית.

בנוסף, קיים גם ערך רב לשיתוף הפעולה של יעז עם עזרה וביצרון. לדברי אלי גינזבורג, מנכ"ל "עזרה וביצרון, אנו גוף שיודע לארגן תושבים ולהביא אותם להחלטה נכונה של בחירת יזם וקבלן תמ"א 38. את כל תהליך התמ"א אנחנו עושים ללא מטרת רווח, אלא לשם שיקום ושיפוץ העיר. הכל נעשה אצלנו תחת מכרז ועמידה בקריטריונים חיצוניים ובדיקות התכנות שאחרים לא מבצעים, כך אנו מאתרים לתושבים את היזם המתאים להם ביותר".

בהקשר לכך, אומר תומר רייפמן, סמנכ"ל חברת יעז, כי בתהליך של תמ"א 38 יש 3 שלבים מרכזיים: משא ומתן עד לחתימת חוזה והדרך להגיע לאיזון בתמורות בין הדיירים; הוצאת היתר בנייה; ושלב הבנייה עצמו. השלב השלישי הוא המאני טיים, בו לא יכולות להיות טעויות, על כן לדבריו מומלץ לבחור חברה יזמית וקבלנית מבצעת. הדבר מונע את החיכוך והמתח שיכול להיווצר בין יזם לקבלן, שעלול לעקב פרויקטים".