בעלי עניין: איי.אי.אס מכרה מניות להפניקס וקרן נוקד ב-42 מ'

קבוצת קרנות פידליטי שוב מצמצמת החזקות ברשת רמי לוי: מכרה מניות ב-17 מיליון שקל

רמי לוי / צילום: תמר מצפי
רמי לוי / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן וההשקעות איי.אי.אס (IES) עדכנה היום (ב') על מכירת כ-5% ממניותיה (מתוך מניות רדומות שהיא מחזיקה) לחברת הביטוח הפניקס ולקרן ההשקעות הפרטית נוקד קפיטל, תמורת כ-42 מיליון שקל.

המכירה נעשתה לפי מחיר מניה של 160 שקל - המשקף הנחה של כ-4.5% על שווי המניה הבוקר. מניית החברה הגיבה בעלייה של כ-2% במחזור מסחר גדול מהרגיל והשלימה זינוק שנתי של כ-55%, המשקף לאיי.אי.אס שווי נוכחי של כ-840 מיליון שקל.

בעקבות ההקצאה, הפניקס תחזיק בכ-3% מהון החברה ונוקד קפיטל בכ-2%.

איי.אי.אס, שבשליטת חיים גייר, מחזיקה בקרקע לתעשייה באזור התעשייה פלמחים, בייצור מוצרים לתחום הבנייה המתועשת למבני מגורים, מסחר ועוד (באמצעות חברת ספנקריט) ובפרויקט של כ-50 דירות בדרום ספרד.

בסיכום מחצית השנה הכנסותיה עלו ב-18% ל-27 מיליון שקל, אולם רווחיה נשחקו ב-5% ועמדו על פחות מ-6 מיליון שקל.

פידליטי מוכרת מניות רמי לוי

קבוצת קרנות פידליטי (FMR) שוב מממשת נתח מהחזקתה ברשת קמעונאות המזון רמי לוי. בימים האחרונים היא מכרה בכמה עסקאות בבורסה ומחוץ לבורסה ממניותיה, המהוות פחות מ-1% מהון החברה, תמורת סכום כולל של כ-17 מיליון שקל.

המכירות נעשו לפי מחירי מניה בטווח של 173-183 שקל למניה - וזאת לעומת שווי של 175 שקל שנרשם הבוקר למניית החברה, הנושאת את שם בעל השליטה בה והמנכ"ל שלה.

פידליטי החלה להיות בעלת עניין ברמי לוי לפני כארבע שנים. לפני כחצי שנה חדלה מלהיות כזו, לאחר שצמצמה את חשיפתה לרשת כשמכרה במספר עסקאות בבורסה ומחוץ לבורסה ממניותיה וירדה להחזקה של פחות מ-5% מההון. מאז היא שוב הגדילה את חלקה בחברה. כעת, לאחר המימושים האחרונים שביצעה, היא מחזיקה בכ-5% ממניות רמי לוי, בשווי נוכחי של כ-120 מיליון שקל.

קבוצת קרנות פידליטי, המנוהלת בבוסטון ונחשבת לאחת מקבוצות ההשקעות הגדולות בעולם, הפכה לבעלת עניין ברמי לוי באפריל 2013, אחרי שביצעה רצף רכישות במהלך המסחר השוטף בבורסה והגיעה להחזקה של כ-5% ממניות הרשת, שבהמשך גדל עד לכ-10% מההון.

גוף זר נוסף המחזיק במניות רמי לוי הוא קרן MSD, שייסד מייקל דל, בעלי חברת המחשבים דל, שהפכה גם היא לבעלת עניין ברשת בשנת 2013, אז מכר לה לוי 4.8% מההון תמורת כ-90 מיליון שקל. כיום מחזיקה MSD בכ-10% ממניות רמי לוי בשווי של כ-230 מיליון שקל.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה הציגה רמי לוי שיווק השקמה שיפור של 18% בהכנסותיה, שהצטברו ל-2.5 מיליארד שקל בזכות המשך התרחבות הרשת, שבשנה האחרונה הטמיעה גם כמה מסניפי מגה, ובסך הכול גדלה ב-12 סניפים חדשים ומתקרבת ל-50 סניפים בסך הכל (שלושה מהם בזכיינות).

בשורה התחתונה, רווחי רמי לוי למחצית השנה גדלו ב-26% ל-59 מיליון שקל, כשלצד הגדלת המכירות היא הגדילה גם את הרווח הגולמי והתפעולי.

מניית רמי לוי מציגה בשנה האחרונה עלייה של כ-17% בערכה, המשקף לרשת שווי נוכחי של כ-2.35 מיליארד שקל.