נטפליקס נפרדה מקווין ספייסי; שובה של "בית הקלפים" בספק

ענקית הסטרימינג הודיעה על ניתוק כל קשריה עם כוכב הסדרה, ששימש גם כמפיק שלה ■ כעת לא ברור אם ומתי תתחדש הפקת העונה השישית של "בית הקלפים"

קווין ספייסי / צילום: REUTERS/Carlo Allegri
קווין ספייסי / צילום: REUTERS/Carlo Allegri

כשבוע בלבד לאחר פרשת הניצול המיני של השחקן אנתוני ראפ, השחקן קווין ספייסי מסולק מהחברה שהפכה אותו לאחד מסמליה הגדולים. בהודעה רשמית מטעם נטפליקס, הודיעה רשת הסטרימינג על ניתוק כל קשר עם השחקן. גם סוכנו האישי של קווין ספייסי וסוכנות השחקנים שייצגה אותו הודיעו בימים האחרונים על ניתוק היחסים עמו.

"נטפליקס לא תהיה מעורבת עוד בכל הפקה עתידית שתכלול את קווין ספייסי. אנחנו נמשיך לעבוד עם חברת ההפקות MRC במהלך הפסקת הצילומים של הסדרה 'בית הקלפים', כדי להעריך את נתיב ההתקדמות שלנו", נכתב בהודעה שפורסמה לפנות בוקר (שבת). "בנוסף החלטנו שלא להמשיך עם הוצאת הסרט 'Gore' (סרט תיעודי על חייו של הסופר האמריקאי גור וידאל), שהייתה בשלבי הפקה מתקדמים, בהפקתו ובכיכובו של קווין ספייסי".

ההחלטה של נטפליקס מגיעה על רקע תלונות של שמונה של עובדים מצוות הסדרה, שהתלוננו כי ספייסי הטריד אותם, תקף אותם מינית והפך את סביבת העבודה ל"רעילה", כהגדרתם. בנוסף, ביממה האחרונה צצו תלונות חדשות על ניסיונות אונס והטרדות שהתרחשו לאורך 30 השנים האחרונות. בין המתלוננים גם מי שהיו באותה תקופה ילדים בני 14 ו-17. משטרת לונדון והסקוטלנד יארד פתחו בחקירה רשמית בעקבות תקרית שאירעה ב-2008 הכוללת חשדות להתעללות וניצול מיני של קטין.

בעקבות ההחלטה, מתערער עוד יותר מעמדה של העונה השישית של הדרמה הפוליטית המצליחה. כזכור, הפקת "בית הקלפים" הושעתה עד להודעה חדשה בעקבות התלונות נגד ספייסי, וכעת לא ברור אם ומתי תתחדש.