גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השתלטות או גלגול חובות? כל התרחישים שעומדים בפני טבע

עם חוב עצום של 34.7 מיליארד דולר, השחיקה בשוק הגנריקה והירידה בתזרימי המזומנים - האפשרות של הורדת דירוג החוב של טבע לרמת אג"ח זבל קרובה מתמיד ■ מה תעשה ספינת הדגל השוקעת של הכלכלה הישראלית? "גלובס" ממפה את כל האופציות

המנכ"ל החדש של טבע, קאר שולץ, לא יזכה ל-100 ימים של חסד משוק ההון. שולץ נכנס לתפקידו בשבוע שעבר כשטבע בעיצומה של סערה מושלמת: השחיקה בשוק המרכזי שלה - הגנריקה בארה"ב - התגברה ומשכה את התוצאות הפיננסיות כלפי מטה; ובמקביל התחרות המוקדמת מהצפוי למוצר הדגל המקורי של טבע, הקופקסון, פגעה יותר מהצפוי. כתוצאה מכך, יומיים לאחר כניסתו לתפקיד, טבע הפחיתה שוב את תחזיותיה השנתיות, רבעון שני ברציפות.

ברקע: החוב העצום, 34.7 מיליארד דולר, שהופחת אך במעט במהלך הרבעון השלישי, ולצד הירידה הצפויה בתזרימי המזומנים - האפשרות של הורדת דירוג החוב של טבע לרמת אג"ח זבל קרובה מתמיד.

כך, בסוכנות הדירוג הבינלאומית S&P הפחיתו את אופק הדירוג של טבע ל"שלילי", מהלך שמשמעותו אפשרות להורדת דירוג חוב קרובה, כשהם מציינים את העלייה באי-הוודאות בנוגע למיצוב העסקי של טבע. כיום דירוג החוב עומד על BBB מינוס, רמה אחת מעל אג"ח זבל. בשיחת הוועידה שערכה טבע לאחר פרסום הדוחות, נשאל סמנכ"ל הכספים הזמני, מייקל מקללן, מהי המשמעות של הורדת דירוג, וציין כי הלוואות בסך 6 מיליארד דולר יושפעו מיידית, כשהריבית שלהן תעלה ב-25 נקודות בסיס.

מה הם התרחישים שעומדים כיום בפני טבע? סטיבן טפר, אנליסט הפארמה של בית ההשקעות אי.בי.אי, ממפה את האפשרויות הקיימות.

גלגול חובות

"כרגע, לשולץ יש נכסים ביד, אבל מעט מאוד גמישות פיננסית, ונטל החוב יציק לו בצורה שתקשה עליו מאוד לטפל בפעילות העסקית של טבע, בעיקר בהקטנת העלויות מצד אחד ובתכנון פעילות אסטרטגית ארוכת-טווח מצד שני", אומר טפר.

"טבע יכולה להגיד, אנחנו נסתדר, נגלגל את החוב קדימה. אבל זה מהלך קשה, כי ישנה הורדת דירוג בוודאות מאוד גבוהה לדירוג של high yield (אג"ח זבל) שיקפיץ מאוד את הריבית. כמובן, שככל שהחוב מגולגל רחוק יותר, גם הריבית תהיה יותר גבוהה. בתרחיש כזה, אם שולץ, למשל, ירצה לבצע תהליך לצורך צמיחה עתידית - זה אמנם נשמע רחוק מאוד היום, אבל לדוגמה אם טבע תרצה לרכוש מוצר נוירולוגי כלשהו שיניב פירות בטווח הקצר תמורת מיליארד דולר - אין לו אפשרות כזאת. אבל ייתכן שטבע תחליט שגלגול חובות זאת אפשרות מבחינתה, בתקווה לשיפור הרווחיות בעתיד".

הנפקת מניות

"ניסיון לגייס הון מניות הוא לדעתי האופציה המועדפת", אומר טפר. "טבע צריכה גיוס משמעותי של כמה מיליארדי דולרים טובים, בשביל שביחד עם התזרים השוטף היא תוכל לנסות להזיז את החוב מרמות של 30 מיליארד דולר, לרמות שמתקרבות ל-20 מיליארד דולר. בסופו של דבר, חוב ברמה מסוימת הוא נטל, אבל הוא יכול להפוך לנכס בנקודה מסוימת כשהוא בפרופורציה נכונה לשווי השוק".

לדברי טפר, כרגע כל התזרים שטבע מצליחה לייצר הולך להורדת החוב, ואם היא תגייס הון ותפחית את החוב היא תוכל להשתמש בתזרים לרכישות או להגדלה של הדיבידנד.

- גיוס של כמה מיליארדים במחיר השפל הנוכחי פירושו דילול משמעותי לבעלי המניות.

"יש דילול, אבל היום החברה נסחרת, לפי החישובים שלי, במכפיל 3.8 על הרווח ל-2018. גם אם יהיה דילול משמעותי, אז המכפיל יעלה ל-6 וזה עדיין מכפיל מאוד נמוך. טבע כבר לא מתומחרת לפי המכפיל שלה. ברור שדילול זה כואב, אבל השאלה מה מעדיפים? חברה שלא יכולה לשרת את החוב ובעלי המניות יאבדו את הכול? היום השליטה בטבע נמצאת למעשה בידיים של בעלי החוב, ועד שלא ישתנה האיזון מול בעלי המניות - בעלי המניות לא יכולים לתת את המחיר הכלכלי האמיתי שלה".

טפר מדגיש שאם טבע רוצה להמשיך להתקיים כחברה עצמאית היא חייבת לגייס הון, אחרת תהיה חשופה להשתלטות.

השתלטות

במחיר הנוכחי של טבע ולאחר קריסה של 83% מהשיא שנרשם ביולי 2015, טבע יכולה אולי להיחשב כיעד מעניין להשתלטות. לדברי טפר, ישנם שני מחסומים מרכזיים להשתלטות על טבע: החוב העצום והעובדה שהמניות מפוזרות מאוד בידי הציבור ואין בעל מניות מרכזי אחד (נציין שחברת התרופות אלרגן היא בעלת המניות הגדולה בטבע עם החזקה של 9.9%, שאותה קיבלה במסגרת מכירת אקטביס לטבע ב-2016. בשבוע שעבר היא הודיעה על כוונתה להתחיל למכור את המניות הללו, ש.ח.ו). "עצם העובדה שיש לטבע חוב אדיר היא מחסום, כי גם אם יבוא משקיע ובסופו של דבר ישתלט עליה - מה הוא יעשה עם החוב? יש פה בעיה בפני כל אותן קרנות פרייבט אקוויטי שאוהבות לעשות תהליכים כאלה (רכישת חברה והצפת ערך על-ידי תהליכי התייעלות, ש.ח.ו). הן יתקשו לעשות זאת עם חוב כה כבד", אומר טפר. מי שכן עשוי להתעניין בכל זאת בהשתלטות היא אחת מחברות הפארמה הגדולות. "חברת פארמה יכולה לומר לעצמה שבמחיר הנוכחי טבע מעניינת", מציין טפר. "חברה כזאת יודעת מה לעשות עם הנכסים, יודעת לבדוק אותם כמו שצריך, והחוב של טבע יכול להיבלע אצלה".

- מה הסבירות לתרחיש כזה?

"הבעיה בתרחיש הזה שאין הרבה שחקנים שיכולים לעשות זאת. אפשר למנות את החברות הרלוונטיות על כף יד אחת, לכן קשה לדעת. יכולה להיות גם קונסטלציה מורכבת יותר של רכישה הכוללת ספין-אוף (פיצול) של פעילות הגנריקה של טבע. ככל שמחיר המניה של טבע ימשיך לקרוס, יכול להיות שיהיה קונה שיגיד לעצמו שבמחיר הזה קשה לסרב לאפשרות".

- מה לגבי האפשרות של כניסת משקיע כמו לן בלווטניק, שירכוש נתח מהחברה, אולי אפילו את ההחזקות של אלרגן בטבע?

"אין לסיפור הזה עדיין אימות, אבל אפשרות כזאת היא בשורה טובה. אני חושב שלא כדאי לו לרכוש מאלרגן, אלא להשקיע בתוך החברה (כלומר שטבע תנפיק לו מניות והכסף יגיע לחברה עצמה, ש.ח.ו). כרגע מניית טבע היא תפוח אדמה לוהט שעובר בין המשקיעים, אבל אם הכסף נכנס לחברה ומקטין את החוב - זה יוצר יותר שווי. יכול להיות שטבע תוכל להשיג במהלך כזה רוח חיובית ולהרחיב הנפקה כזאת לעוד קבוצה של משקיעים ובכך לגייס סכום משמעותי יותר להקטנת החוב.

"אגב, אם בלווטניק ייכנס לחברה הוא יהיה בעל עניין משמעותי. זה עשוי לשנות את הדינמיקה בטבע כי יהיה 'בעל בית' שיפקח עין חדה יותר על הדירקטוריון. בעל עניין גדול יכול להוביל גם שוב לאופציית רכישת החברה כי קל יותר לרכוש כשהמניות לא מפוזרות אצל הרבה משקיעים".

הסדר חוב

ב-2008, זמן קצר לאחר שטבע רכשה את באר האמריקאית ב-7.46 מיליארד דולר, כולל חובותיה בסך 1.5 מיליארד דולר, התראיין מנהל הכספים דאז (שפרש השנה מהתפקיד) איל דשא, ואמר כי "אנחנו לא נהיה במצב שלא נוכל להחזיר חוב. אנחנו קוראים על מקרים כאלה בעיתונים, ובטבע זה לא הולך לקרות בשום אופן גם בתרחיש הכי קיצוני". האם כיום התרחיש הקיצוני הזה מתקרב? להערכת טפר, התשובה היא שלילית. "אני לא חושב שאנחנו בסיטואציה של צורך בהסדרי חוב. בטווח הנראה לעין, צריך לזכור שה-30 מיליארד דולר של החוב פרוסים לאורך תקופה ממושכת. בכל שנה יש כמות מסוימת של מיליארדים שצריך להחזיר, ולא הכול נתון לפידיון בשנה מסוימת. טבע יכולה לתמרן, לגייס חוב יותר יקר ולמשוך זמן. זה לא תהליך בריא, אבל טבע כבר שיפרה מאוד את הקובננטס (ההתניות הפיננסיות הנוגעות לחוב הבנקאי שלה - ש.ח.ו), ובתשלומי החוב שתעשה, הדבר הראשון זה להקטין את ההלוואות הבנקאיות שעליהן יש קובננטס. על אגרות החוב אין התחייבות ליחסי חוב מסוימים".

מצד שני, טפר מוסיף כי "ככל שיותר קשה לטבע עם החוב והיא צריכה לגלגל חוב - זה פוגע בדירוג. הבעיה המרכזית שאם הדירוג ירד, הריבית תהיה יותר גבוהה. אין היום שום איום מיידי של פשיטת רגל, אבל הבעיה היא שזה תהליך מתגלגל שלא יודעים איך הוא מסתיים". לדוגמה, טפר משרטט תרחיש שבו שתי התרופות המקוריות החדשות של טבע - להפרעות תנועה ולמיגרנה - לא יצליחו, בניגוד לציפיות כיום. במקרה כזה, טבע עלולה להגיע למצב שבו התזרים לא מצליח להוריד את החוב הקיים. "אין בעיה כרגע עם תשלום הריביות כי הן מאוד נמוכות, אז אין איום מיידי, אבל בתרחיש שלילי כזה הסכנה יכולה להפוך למוחשית".

מכירת נכסים

בכל מקרה ובכל תרחיש, טבע עשויה להחליט על מכירת נכסים נוספים, מעבר לנכסי בריאות האישה שנמכרו לאחרונה ב-2.3 מיליארד דולר. "טבע כבר מכרה את הנכסים המהותיים שאינם בליבת עסקיה. יש לה אולי מפעל פה, מפעל שם שהיא יכולה למכור, אבל הנכס היחידי המשמעותי הבא שהיא יכולה למכור זה מוצרי הנשימה", אומר טפר.

תחום מוצרי הנשימה היה דווקא אחד התחומים החיוביים ברבעון השלישי, עם הכנסות של 351 מיליון דולר - צמיחה של 30% ביחס לרבעון המקביל. לדבריו, "זה ביזנס שתיאורטית עשוי להימכר, אבל טבע צריכה לקבל עליו מחיר מאוד גבוה כדי למכור אותו. כשמוכרים פעילות כזאת אף פעם לא מקבלים את התגמול המתאים לפוטנציאל הצמיחה. אם טבע תצליח למכור במכפיל EBITDA מאוד גבוה, יכול להיות שזה יהיה לה שווה, אבל כרגע זאת פעילות שחשובה להמשך הצמיחה של טבע בראייה ארוכת טווח".

ביטול הדיבידנד

במקביל, טבע יכולה אולי לשקול שוב את הקטנת הדיבידנד או אף לבטלו כליל (דבר שעלול להוביל ליציאה של משקיעים שמחזיקים במניה בגלל הדיבידנד המחולק). ברבעון הקודם, טבע חתכה את הדיבידנד ב-75% וחילקה 8.5 סנט למניה, ובדוחות האחרונים הודיעה שתחלק שוב 8.5 סנט למניה - ובסה"כ כ-86 מיליון דולר. מדובר על היקף שנתי של 345 מיליון דולר שטבע עשויה לחסוך אם תוותר עליו, ואנליסטים כבר תוהים האם טבע צריכה לעשות זאת.

פיטורי עובדים

כמובן, שישנו גם הליך הפיטורים. טבע הודיעה בעבר שבכוונתה להפחית את מספר העובדים בה ב-7,000 עד סוף השנה, ביחס למספרם עם רכישת אקטביס ביולי 2016. כולם זוכרים את המאבק והרעש שנוצר כשטבע הודיעה על פיטורי מאות עובדים בישראל (ובסופו של דבר טבע הפחיתה את מספר המפוטרים) - אך האם היא תיאלץ לחתוך שוב במצבת כוח האדם? כזכור, קאר שולץ ידוע כמי שהעביר את לונדבק, החברה הקודמת שניהל, תהליך התייעלות מוצלח.

המיליארדר שיציל?

המיליארדר הרוסי, לן בלווטניק, בעל השליטה בכלל תעשיות ובעל מניות משמעותי בערוץ 10, בוחן אפשרות לרכוש נתח משמעותי בחברת התרופות טבע. השיחות הן בשלב ראשוני, וכרגע לא ברור אם יובילו לכדי עסקה - וזאת בעיקר בשל מצבה של טבע.

טבע נסחרת כעת לפי שווי של 11.5 מיליארד דולר, במחירי מניה שלא נראו מאז שנת 2000, זאת לאחר שהמניה צנחה עם קיצוץ נוסף בתחזיות לאחר כניסת המנכ"ל החדש, קאר שולץ. החברה נושאת חוב של כ-35 מיליארד דולר, כלומר יותר מפי 2 משוויה. לאחרונה הצהירה חברת אלרגן, שמחזיקה כ-10% ממניות טבע, כי תמכור בהדרגה את חלקה - מה שצפוי להפעיל לחץ שלילי נוסף על המניה. אחת האפשרויות שנבחנות היא קנייה של המניות ישירות מאלרגן. מטבע נמסר כי "החברה לא מגיבה לשמועות".

לאונרד בלווטניק המכונה לן, צבר את הונו בעקבות רכישת נכסים בעת פירוק ברית המועצות, וניצל אותו כדי להתפתח גם לפעילות משמעותית מחוץ לרוסיה. הוא מדורג במקום ה-40 ברשימת העשירים של "פורבס", אשר מעריך את הונו ב-20 מיליארד דולר, כך שהרכישה של טבע היא מהלך אפשרי מבחינתו.

בלווטניק כבר פעיל בתחום הפארמה דרך חברת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב) שבשליטת כלל תעשיות. בהנחייתו רכשה כלל ביוטכנולוגיה את פעילות הביוטק שהייתה קיימת בחברת "אקסס", חברת ההחזקות של בלווטניק, והפכה אותה למרכז הפעילות של כת"ב בארה"ב. טבע מחזיקה היום כ-15% בכלל ביוטכנולוגיה, ולאחרונה אף הגדילה את חלקה, כך שלצדדים היה ממשק סביב תחום הפארמה דרך ערוץ זה.

גם מבחינת סינרגיה עם עסקיו הקיימים ופעילותו בישראל יש במהלך היגיון. פעילותו של בלווטניק מחוץ לרוסיה כאמור מנוהלת דרך אקסס. בין היתר, הוא רכש החזקות בחברות כימיה מערביות (הנחשבות לקרובות וסינרגטיות בסוג עסקיהן לחברות פארמצבטיקה, בעיקר גנריות); ובפורטפוליו שלו נמצאת, למשל, החזקה בחברת Lyondell Chemical Company שמוזגה עם חברת כימיה נוספת שבבעלותו, והיום שתיהן יחד מהוות את חברת LyondellBasell שנסחרת ב-41 מיליארד דולר.

בלווטניק השקיע בחברה רגע לפני שפשטה את הרגל בסוף העשור הקודם, אך למרות שהפסיד מיליארדי דולרים בפשיטת הרגל בעקבות חוב ממונף, הוא המשיך להשקיע לאחר מכן והחזיר את הפסדיו ומעבר לכך. לאחרונה הוא זוכה מהאשמות של מרמה הקשורות בתהליך זה, ועדיין מחזיק 16% בחברה.

בארה"ב ידוע בלווטניק גם כמשקיע בתחום המדיה, בין היתר, כבעל השליטה בחברת וורנר מיוזיק, ולאחרונה אף נמסר כי הוא התעניין ברכישת חברת ההפקות של הארווי וויינשטיין. גם בישראל, כאמור, הוא מעורב בתחום המדיה ומחזיק כשליש מ-RGE שמחזיקה בערוץ 10, נגה תקשורת וערוץ הספורט.

בלווטניק תרם גם תרומות משמעותיות לאקדמיה, כאשר בישראל מרוכזות התרומות בעיקר באוניברסיטת תל-אביב. בין היתר, תרם סכום משמעותי למרכז לגילוי ופיתוח של תרופות שנקרא על שמו אשר אמור לתמוך בהזנקתה קדימה של תעשיית גילוי התרופות בישראל.

בנוסף הוא נחשב למקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו ואף נחקר בחשד כי ניסה לתווך בין נתניהו ובעלי ידיעות נוני מוזס בעסקה למכירת "ידיעות אחרונות".

עוד כתבות

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

מגמה מעורבת בוול סטריט; רשת הרהיטים RH מזנקת ב-16%, שיאומי ב-12%

נאסד"ק יורד ב-0.2% ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר באנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?