נחשף ב"גלובס": נחתמה עסקת WeWork במגדל ToHa בת"א

מזכר הבנות בין אמות וגב ים לחברת חללי העבודה, לשכירות של 4 קומות במגדל בצומת דרך השלום ויגאל אלון בתל אביב ■ היקף העסקה מוערך בכ-300 מיליון שקל, לתקופה של 15 שנה, עם אופציה להארכה

משרדים של wework / צילום: שירן כרמל
משרדים של wework / צילום: שירן כרמל

חברות הנדל"ן המניב אמות וגב ים, השותפות במגדל המשרדים ToHa שבמרכז תל-אביב, עדכנו הבוקר (ב') כי חתמו על מזכר הבנות לשכירות של 4 קומות במגדל לחברת WeWork, העוסקת בהקמה וניהול של חללי עבודה משותפים ברחבי העולם. היקף העסקה מוערך בכ-300 מיליון שקל, לתקופה של 15 שנה, עם אופציה להארכה. דבר המו"מ בין הצדדים נחשף ב"גלובס" לפני מספר חודשים.

לפי העדכון של אמות וגב ים, סך השטח שיושכר ל-WeWork יעמוד על כ-13 אלף מ"ר, והיא תקבל גם אופציה לשכירת 4 קומות נוספות בפרויקט בתנאים דומים. במידה ואופציה זו תמומש (עד סוף השנה), משרדיה של WeWork ישתרעו על כמחצית משטחי ההשכרה בבניין. סך שטחי השכירות במגדל משתרעים על כ-57 אלף מ"ר, ושטח כל קומה בו נע בטווח של כ-2,600-3,400 מ"ר.

מאמות ומגב ים נמסר כי "חברת WeWork ידועה כמי שמביאה לכל אתר אליו היא נכנסת בשורה של חדשנות וסביבת עבודה דינמית ומעודכנת, ואנו גאים על כך שהיא בחרה למקם את האתר המרכזי של WeWork בישראל בפרויקט ToHa. זוהי אבן דרך משמעותית בהפיכת האזור כולו למרכז ההיי טק החדש של מטרופולין תל אביב".

חברת WeWork הוקמה בשנת 2010 על-ידי הישראלי אדם נוימן ומיגל מקלוי. החברה פועלת בתחום של הקמה וניהול של חללי עבודה משותפים ברחבי העולם. החברה מפצלת שטחי משרדים לחדרים ומשכירה אותם לפי חדר או אף לפי שולחן, לתקופות קצרות. המגדל, המוקם בצומת הרחובות דרך השלום ויגאל אלון שבתל-אביב, כולל כ-30 קומות, כ-1,000 מקומות חניה, קומת מסחר ופארק סמוך, וההשקעה בהקמתו מוערכת בכ-900 מיליון שקל.

בדוחותיה הכספיים האחרונים של אמות לרבעון השני של השנה, היא עדכנה על תחילת שיווק הפרויקט ועל משאים ומתנים מתקדמים מול כמה חברות בינלאומיות בהיקף שטחים של יותר ממחצית הפרויקט. ההערכה של השותפות היא כי הקמת המגדל תסתיים בסוף שנת 2018. מגדל ToHa (קיצור המילים תוצרת הארץ) נחשב לפרויקט הבולט מהפרויקטים ששתי החברות מפתחות. מניית אמות, שבשליטת קבוצת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ ובניהולו של אבי מוסלר, טיפסה מתחילת השנה בכ-35% ומשקפת לחברה שווי של 6.5 מיליארד שקל. מניית גב ים, שבשליטת נכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי ובניהולו של אבי יעקובוביץ, התחזקה בתקופה זו בכ-25% ומשקפת לחברה שווי המתקרב ל-3.6 מיליארד שקל.

מלבד המגדל הנמצא בשלבי בנייה, אמות וגב ים מחזיקות בזכויות בנייה להקמת מגדל משרדים נוסף בן 70 קומות בסמוך, על ציר יגאל אלון, ובחודשים האחרונים עדכנו כי התכנית להקמתו מקודמת בוועדות התכנון וכי הן פועלות להגדלת הזכויות בו.