סטארט-אפ שבונה "וירוסים חיוביים" גייס 1.7 מיליון דולר

החברה פיתחה מערכת לומדת אשר מזהה חלקים משמעותיים בווירוסים ומפתחת חיסונים המכילים את הרכיבים המשמעותיים ליצירת תגובת המערכת החיסונית, ללא הרכיבים המסוכנים

הסטארט-אפ הישראלי SynVaccine, שמפתח חיסונים המבוססים על ביולוגיה סינטטית, גייס 1.7 מיליון דולר. החברה פיתחה מערכת לומדת אשר מזהה חלקים משמעותיים בווירוסים, ומפתחת חיסונים המכילים את הרכיבים המשמעותיים ליצירת תגובת המערכת החיסונית, ללא הרכיבים המסוכנים.

לדברי ד"ר דוד זיגדון, מנכ"ל חממת רד ביומד שבה הוקמה החברה: "כיום תהליך פיתוח חיסונים הוא כזה: נוטלים וירוס קטלני, ובשיטות של ניסוי וטעיה מנסים להמית או להחליש אותו בלי לפגוע בפעילותו החיסונית. לעומת זאת, SynVaccine לומדת את התכונות החשובות של הווירוסים ובעצם מרכיבה אותם מאפס, אך בלי החלקים הבעיתיים".

החברה הוקמה על בסיס מחקר שמוסחר מאוניברסיטת תל-אביב וממכון ויצמן, שהוביל פרופ' טמיר טולר, שמיפה 3,000 וירוסים שונים. זיגדון: "החוקרים ניתחו את אזורי ה-DNA שהשתמרו לאורך האבולוציה בכל הווירוסים או לפחות ברובם, והסיקו מכך שאלה אזורים שחשובים לפעילות הווירוס. החוקרים מאמינים שבאזורים האלה כדאי לבצע את השינויים". החברה כבר פיחתה מוצר ראשוני ובקרוב היא תשתמש בו כדי לערוך ניסויים בבעלי חיים.

החברה רואה את עתידה בתחום של בניית "וירוסים חיוביים", אשר לא רק גורמים ליצירת נוגדנים נגד משפחה אחת של וירוסים שדומה להם, אלא מחזקים באופן כללי את פעילות מערכת החיסון, כך שהיא יכולה לתקוף בהצלחה רבה יותר הן מגוון של פולשים, והן מפגעים תוך גופיים, כמו סרטן.

רשימת המשקיעים של החברה כוללת את יהודה ונאווה זיסאפל מחממת רד ביומד בה הוקמה החברה, Sapir Ventures Partners שמשקיעה בפלטפורמות אקדמאיות ישראליות וחברת ההשקעות הסינגפורית Pix Vine Capital, שהשקיעה במספר רב של חברות בישראל בכלל וביניהן בחברות פורטפוליו אחרות של רד ביומד.

מנכ"לית החברה, ד"ר תהל אלטמן, אמרה היום כי "רק בעשור האחרון פותחו טכנולוגיות הביולוגיה הסינטטית, שמאפשרות לנו לבנות ולעצב וירוסים ומערכות ביולוגיות שלמות, רכיב קריטי בפעילות החברה. אנו מאמינים כי בעזרת הגיוס הנוכחי נצליח להגיע לתוצאות פרה-קליניות ממשיות בקרוב".

SynVaccine

שנת הקמה: 2013

תחום פעילות: וירוסים סינטטיים

מנכ"ל: תהל אלטמן

עובדים: 5, בתל-אביב

גיוסי הון: כ-2 מיליון דולר

משקיעים: יהודה ונאווה זיסאפל דרך חממת רד ביומד, Sapir Ventures Partners, Pix Vine Capital