ועדת השחרורים: ראש העיר ר"ג לשעבר צבי בר ישוחרר מהכלא

ראש עיריית ר"ג לשעבר הורשע בשוחד ונשלח ל-3 שנות מאסר, אולם לאחרונה החליט הנשיא ריבלין להמיר חלק מעונש המאסר בפועל שהוטל על בר במאסר על-תנאי, וזאת לאור נסיבות רפואיות חריגות

צבי בר / צלם: יוסי כהן

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר קבע היום כי צבי בר, ראש עיריית רמת-גן לשעבר, ישוחרר מהכלא. 

בנימוקי הוועדה כתב כי "שמענו את טיעוני בא-כוח הצדדים ולעניין שחרורו על תנאי של האסיר. הפרקליטות מסכימה לשחרור מן הטעמים שפירט הפרקליט בפנינו שעיקרם התנהגות ראויה ואף למעלה מכך של האסיר בתקופת מאסרו וכן מזעור הסיכון הנובע ממנו בחזרה על סוג העבירות בהן הורשע, וזאת לאור ההסתייגות שחזר והביע ממעשיו, שיתוף-פעולה בשיחות עם העובדת הסוציאלית אשר כללו גם פן טיפולי.

"מבלי להפחית מחומרת מעשיו של האסיר ובפרט מעשים שנעשו בהיותו עובד ציבור בכיר, ראש עיריית רמת-גן, תפקיד בו שימש שנים רבות. נראה לנו כי דברי באי-כוח הצדדים והחומר שהוגש בענייננו כי האסיר עומד בפרמטרים הנדרשים בחוק שחרור על-תנאי על-מנת לזכות בשחרור מוקדם, והם כאמור היעדר סיכון לחזרה על עבירות בהן כשל והתנהגות ראויה בכלא. בנסיבות אלה אנו מורים על שחרורו המוקדם על תנאי של האסיר". 

נזכיר כי בר, כבן 83, הורשע בשנת 2015 בעבירות של קבלת שוחד ובעבירות נוספות. בית המשפט העליון העמיד לאחר ערעור את עונש המאסר שהוטל על בר על 3 שנות מאסר במקום 5.5 שנות מאסר, בין היתר בשל גילו ומצבו הרפואי. בגזר הדין שניתן בשנת 2016 ציין בית המשפט העליון כי לא בנקל נשלח אדם בגיל כה מבוגר, שלוקה בבריאותו, למאסר מאחורי סורג ובריח, וכי אם חלילה יחולו תמורות במצבו, ניתן יהיה לשקול את השלכותיהם על מאסרו.

כמו כן, בשולי גזר הדין ציין בית המשפט כי ייתכן שיש מקום לתת את הדעת על סוגיית המאסר וענישה מתאימה במקרים כגון אלה, שכן "איננו חפצים בגסיסה איטית של אסירים זקנים בתוככי בית הסוהר". 

לאחרונה החליט נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, להקל בעונשו של בר ולהמיר חלק ממאסרו בפועל למאסר על-תנאי, כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בימים הקרובים, וזאת לאור נסיבות רפואיות חריגות הנוגעות לצבי בר ומשפחתו, שאירעו לאחר מתן גזר הדין בעניינו.