אפל תשיק אייפד חדש שיכלול מערכת זיהוי תווי פנים

אפל עדיין מחשיבה את האייפד למכשיר שבו טמון עתידה בתחום המחשוב המיינסטרימי ■ הדגמים החדשים של המכשיר יכללו, בין היתר, תכונות מפתח של מכשיר הדגל החדש - האייפון X

הלוגו של אפל / צילום: רויטרס
הלוגו של אפל / צילום: רויטרס

אפל  מפתחת אייפד איכותי בעיצוב חדש שישוחרר לשוק כבר ב-2018, ויכלול תכונות מפתח של אייפון X, כגון שוליים דקים יותר ומערכת זיהוי תווי פנים, על פי מקור יודע דבר.

הגרסה החדשה של הטאבלט תכלול גם צג OLED שמספק צבעים חיים יותר ורזולוציה חדה יותר, לדברי המקורות, שביקשו לשמור על עילום שם מכיוון שמדובר בפיתוח חסוי של מוצר.

דגם אחד לפחות של האייפד החדש שגודל הצג שלו יהיה דומה לזה של אייפד פרו בן 10.5 האינץ' יכלול מערכת זיהוי תווי פנים לפתיחת המכשיר וביצוע תשלומים. מערכת זיהוי הפנים תחליף את כפתור הבית של האייפד, שפועלת מ-2014 באמצעות סורק טביעות אצבע, לדברי אחד המקורות. הטאבלט המשודרג ישוחרר בהמשך השנה הבאה, קצת יותר משנה לאחר שדרוג האייפד פרו האחרון, לדברי המקורות.

באמצעות הסרת כפתור הבית מתכננת אפל להקטין משמעותית את גודל השוליים בחלקו העליון והתחתון של המכשיר לראשונה מאז השקתו. יהיה זה הלוק המשודרג הראשון של אייפד פרו מאז השקתו ב-2015. אחת מדוברות אפל סירבה להגיב.

ב-2015 ניצב האייפד במקום השני ברשימת המוצרים הנמכרים ביותר של אפל, אך הביקוש נחלש, ובשלוש השנים האחרונות צנחו מכירות הטאבלטים בעולם ב-17%. אפל לא ניצלה ממגמה כללית זו, והכנסות האייפד פיגרו אחר הכנסות המכירה של חטיבת השירותים של החברה ושל מוצרי מקינטוש.

אך ייתכן שהאייפד מתחיל להתקמבק. בשבוע שעבר דיווחה החברה, הפועלת מקופרטינו בקליפורניה, כי הכנסות האייפד קפצו ב-14% ל-4.8 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי האחרון, וכי במונחי יחידות גדלו המכירות ב-11%.

אפל עדיין מחשיבה את האייפד למכשיר שבו טמון עתידה בתחום המחשוב המיינסטרימי, והיא שדרגה את יכולות המכשיר מדי שנה כדי למשוך לקוחות עסקיים ומקצועיים.

אחד השיפורים המרכזיים ביותר באייפון X שיעשה את דרכו גם לאייפד בשנה הבאה הוא צג OLED, או דיודה אורגנית פולטת אור, לדברי מקורות מעורים בשרשרת האספקה של אפל. צגי OLED משכפלים צבעים באופן מדויק יותר, אך קשה יותר לייצרם בכמויות גדולות בהשוואה לצגי LCD. סמסונג אלקטרוניקס, המספקת לוחות OLED לאייפונים, היא ספקית הצגים היחידה שיש לה את היכולת לייצר את הצגים החדשים למכשירי האייפד ב-2018, אך מגבלות טכניות ופיננסיות יהפכו אופציה זו לבלתי סבירה, לדברי מקור שמכיר את פעילויות הצגים של סמסונג.

גם לספקיות אחרות, כולל LG אלקטרוניקס, Japan Display, Sharp Corp וחברות סיניות קטנות יותר כמו BOE Display ו-Tianma Microelectronics, לא תהיה ככל הנראה היכולת לספק לאפל צגי OLED לטאבלטים בשנה הבאה, לדברי מקורות יודעי דבר אחרים.

מערכת זיהוי תווי הפנים - התכונה החדשה העיקרית של אייפון X שתועתק לאייפד הבא - מאפשרת למשתמשים לפתוח את המכשיר באמצעות תווי הפנים שלהם והפניית העיניים למכשיר, במקום באמצעות סיסמה או טביעת אצבע. תגובת הלקוחות הראשונית לתכונה זו היתה חיובית. מכיוון שדגם האייפד החדש ישוחרר לשוק בעוד כשנה, עשויות התוכניות להשתנות בהתאם להיצע ולמגבלות הייצור על רכיבי מערכת זיהוי תווי הפנים, לדברי המקורות שביקשו לשמור על עילום שם.