הצרות של אפל: צפו בתקלות המביכות שהתגלו באייפון X

השקת מכשיר דגל החדש הייתה מוצלחת למדי עבור אפל; התורים הארוכים חזרו לחנויות, הביקוש גדול הרבה מההיצע, אבל היות ומדובר במכשיר מדור ראשון וחדש לחלוטין, התגלו בו גם לא מעט תקלות שמרגיזות את המשתמשים

אייפון X./ צילום: רויטרס, Lucas Jackson
אייפון X./ צילום: רויטרס, Lucas Jackson

במחיר של 1,000 דולר, אפשר היה לצפות שאייפון X יהיה הסמארטפון המושלם - אבל אצל אפל כמו אצל אפל, אין כמעט השקה של סמארטפון חדש בלי תקלות מביכות. והפעם יש לא מעט כאלו.

בימים האחרונים דיווח גולש באתר Reddit כי הבחין שמסך האייפון X שלו ממש לא מגיב. "אני מנסה להחליק על אתרים" הוא מתאר "והאייפון לא מרגיש את האצבע". עשרות גולשים דיווחו בתגובות על בעיות דומות, למרות שלפי ההצהרות הרשמיות של אפל, כל דגמי אייפון אמורים לעבוד במיטבם בכל טמפרטורה שבין 0 ל-35 מעלות צלזיוס.

ישנו סוג של פתרון לבעיה הזאת - משתמשים דיווחו שנעילת המכשיר ופתיחתו מחדש מחזירה את התגובות של מסך המגע למצבן הרגיל, ואפל מסרה לאתר The Loop כי "היא מודעת למקרים בהם מסך האייפון X אינו מגיב זמנית למגע לאחר מעבר מהיר לסביבה קרה. בישראל כנראה תקלה כזאת אינה צפויה, בכל אופן על פי אפל לאחר מספר שניות המסך יחזור להגיב כרגיל והנושא גם יטופל על ידי עדכון תוכנה".

תקלה נוספת שטרם ברור כמה היא נפוצה והאם גם אותה יהיה כל כך קל לתקן: גולשים החלו לדווח כי בצד ימין (ולפעמים שמאל) של המסך הענק והמתקדם מופיע קו ירוק, שאמנם לא משפיע (לפחות על פי רובם המוחלט של הדיווחים על השימוש במכשיר), אך נראה מעצבן ומכוער.