גפני: ממשיך במיסוי קק"ל גם אם זה יהיה נגד עמדת הממשלה

זאת על אף הפשרה בין המדינה לבין קק"ל שהושגה אתמול ■ "אין שום סיבה בעולם שקק"ל לא תשלם מסים כמו כולם"

משה גפני / צילום: איל יצהר
משה גפני / צילום: איל יצהר

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הודיע הבוקר (ג') כי הוא ימשיך בחקיקה בנושא קק"ל, וזאת על אף הפשרה בין המדינה לבין קק"ל שהושגה אתמול בלילה, שעה קלה לפני שחוק קק"ל אמור היה להעלות להצבעה.

לדבריו, הוא יסיר מהחוק המוצע את העברת הכספים מקופת קק"ל למדינה, אך ימשיך בחקיקה הנוגעת להיבט המיסוי על קק"ל. "אין שום סיבה בעולם שקק"ל לא תשלם מסים כמו כולם, ונחוקק זאת. בנוסף, צריך לזכור שבמצב הנוכחי, בהיעדר תשלום מסים קבועים למדינה - העובדים בקק"ל חשופים לפגיעות של הממשלה ושל קק"ל, ויש לשמור על זכויותיהם'", אמר גפני.

עוד ציין כי אם הממשלה תחליט למשוך לחלוטין את חוק קק"ל (שהוא פרק ז' בתקציב המדינה שפוצל מתוך התקציב, והחקיקה בו נמשכה במסלול צידי, וזאת ככלי הפעלת לחץ על הקרן) - הוא יגיש הצעת חוק פרטית בעניין.

נזכיר כי המדינה העבירה את חוק קק"ל במסגרת פרק ז' לתקציב המדינה, אך ביקשה להחריגו ולהעביר את הנושא בנפרד. מאז עבר תקציב המדינה (לפני כשנה) מתנהל דיוני פינג-פונג בין המדינה לקק"ל, כאשר המדינה משתמשת במנוף החקיקה כאמצעי לחץ. בחודשים האחרונים הגיעו פקידי האוצר, בראשות המנכ"ל שי באב"ד וראש לשכת נתניהו הורביץ, לדירקטוריון קק"ל עם דרישות מפורשות. בעוד יו"ר קק"ל דני עטר אישר את בקשת המדינה בשלב ראשוני, דירקטוריון קק"ל בהובלת הסגן, איש הליכוד ארנן פלמן, דחה את ההסדר.

בכנסת מתנהל מאבק כוחות פוליטי לא שגרתי. מצד אחד המחנה הציוני והבית היהודי שמתנגדים לחוק קק"ל וטוענים שזה יפגע בעם היהודי ובהתיישבות הישראלית (בקיבוצים, מושבים ובהתנחלויות), ומן הצד השני, הליכוד, כולנו והרשימה המשותפת. האחרונים מוכנים להלאים את קק"ל לחלוטין, וזאת בשל מדיניות מפלה של קק"ל כלפי ערבים במשך שנים ארוכות.