דוח חזק לבזן: זינוק בהכנסות, הרווח הנקי - 92 מיליון דולר

במקביל לפרסום הדוחות הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 65 מיליון דולר, ממנו ייהנו בעיקר החברה לישראל ופטרוכימיים

הדממות מתוכננות ולא מתוכננות של בתי זיקוק בעולם, בין השאר בעקבות ההוריקן "הארווי" שפגע במתקני הפקה וזיקוק במפרץ מקסיקו ובארה"ב, לצד עלייה במחירי הנפט הגולמי וקפיצה במרווח הזיקוק, הביאו לשיפור ניכר בתוצאות חברת בתי הזיקוק (בזן) ברבעון השלישי של השנה.

בזן , הנמצאת בשליטת החברה לישראל של עידן עופר ומנוהלת על ידי אבנר מימון, דיווחה היום (ה') על קפיצה של 42% בהכנסות ברבעון לרמה של כ-1.44 מיליארד דולר, זינוק חד של 224% ברווח התפעולי שעמד על כ-130 מיליון דולר ובשורה התחתונה הציגה רווח נקי של כ-92 מיליון דולר, בהשוואה לרווח סמלי של כמיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי המנוטרל (בניכוי השפעות חד פעמיות) הסתכם ברבעון האחרון בכ-105 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-16 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מרווח הזיקוק (אורל ממוצע) עמד ברבעון האחרון על 6.4 דולר לחבית, לעומת מרווח ממוצע של 3.8 דולר לחבית ברבעון המקביל אשתקד. מרווח הזיקוק המנוטרל של בזן עמד ברבעון על 9.3 דולר לחבית, בהשוואה ל-4.4 דולר בלבד ברבעון המקביל.

המחיר הממוצע של נפט גולמי מסוג ברנט ברבעון השלישי של שנת 2017 עמד בממוצע על כ-52 דולר לחבית, לעומת כ-46 דולר לחבית ברבעון המקביל אשתקד, ובסוף הרבעון עמד המחיר על כ-57 דולר לחבית. העלייה נרשמה על רקע תחזיות לביקוש מוגבר לנפט, לצד החזרה לפעילות של מתקני זיקוק לאחר סופת ההוריקן "הארווי", המשך מחויבות של אופ"ק ורוסיה לתוכנית הקטנת התפוקות, והקטנת יצוא הנפט הכורדי מצפון עיראק שנמשך גם לאחר תקופת הדוח.

בעקבות השיפור בתוצאות העסקיות של החברה קפצה מניית בזן בקרוב ל-50% מתחילת השנה ושווי השוק של החברה בבורסה הגיע ל-5.8 מיליארד שקל. 

במקביל לפרסום הדוחות הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 65 מיליון דולר, ממנו ייהנו בעיקר החברה לישראל המחזיקה בכ-33% מההון של בזן, וחברת פטרוכימיים המחזיקה ב-15.5% מההון. נזכיר כי בתחילת השנה חילקה בזן דיבידנד בהיקף של 85 מיליון דולר.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה בז"ן עלייה של 31% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2016, לרמה של כ-4 מיליארד דולר, צמיחה של 40% ברווח התפעולי לרמה של 337 מיליון דולר וזינוק של 58% ברווח הנקי לרמה של כ-183 מיליון דולר.

המנכ"ל מימון התייחס לתוצאות ואמר היום כי "הרבעון התאפיין בשיעור ניצולת ברמת שיא של 99%, מרווח זיקוק גבוה של 9.3 דולר לחבית לעומת מרווח אורל של 6.4 דולר לחבית ובמרווחים גבוהים בתחום הפולימרים. אדגיש שתחום הפולימרים שומר לאורך שלוש שנים על EBITDA רבעוני מעל ל-40 מיליון דולר, דבר הממחיש את היותו רגל חשובה ויציבה בתוך פעילות הקבוצה כולה".