חברת סלקום מדווחת היום (ד') על הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2017, מהם עולה כי החברה סיימה ברווח נקי של 32 מיליון שקל, ירידה של 3% לעומת הרווח הנקי ברבעון השלישי אשתקד. הכנסות החברה ירדו בכ-2% ל-975 מיליון שקל. החברה לא תחלק דיבידנד במזומן לרבעון השלישי.
הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה בהכנסות משירותים, שקוזזה בחלקה על ידי עלייה בהכנסות מציוד. ההכנסות משירותים ירדו בכ-3% ל-737 מיליון שקל. ההכנסות מציוד עלו בכ-2% ל-238 מיליון שקל.
סלקום בניהולו של ניר שטרן מדווחת כי פעילות הטלוויזיה שלה - סלקום TV - מסיימת את הרבעון עם 154,000 בתי אב, גיוס נטו של 17,000 לקוחות ברבעון, ונתח שוק של כ-10% משוק הטלוויזיה בישראל. החברה לא פירסמה בדוחות את הרווח מפעילות הטלוויזיה, אבל המנכ"ל שטרן אמר כי הפעילות עברה לרווחיות.
הרווח הגולמי של סלקום ירד ב-5.6% ל-305 מיליון שקל, הרווח התפעולי עלה בכ-14% ל-83 מיליון שקל, וה-EBITDA עלה ב-8.1% ל-226 מיליון שקל.
סלקום הוסיפה ברבעון השלישי 26,000 מנויי סלולר נטו ומצב המנויים עומדת נכון לסוף הרבעון על כ-2.805 מיליון. יש לציין כי חלק גדול מלקוחות הסלולר שנוספו ברבעון הם לקוחות הום סלולר - לקוחות סלקום לכל דבר ועניין - שרק אופן השיוך שלהם השתנה.
שיעור הנטישה עמד על 11.5%, בהשוואה ל-10.5% ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) הסתכמה ברבעון השלישי של 2017 ב-57.8 שקל, בהשוואה ל-62.8 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה מדווחת כי ברבעון השלישי מצבת בתי האב של החברה בתחום תשתית האינטרנט גדלה בכ-17,000 בתי אב נטו ומצבת בתי האב של החברה בתחום הטלוויזיה גדלה בכ-17,000 בתי אב נטו.
לדברי המנכ"ל שטרן, "השפעת התחרות ניכרת על תוצאות המגזר הנייד, אך עם זאת פעילויותינו המגוונות כקבוצת תקשורת במגזר הנייח נושאות פרי ומפצות חלקית על תוצאות המגזר הנייד. פעילות סלקום TV עברה לרווחיות ותרומה חיובית לתוצאות החברה ברבעון השלישי של 2017".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.