האתגר של יצרנית פוקימון גו - לייצר להיט נוסף

ההכנסות של פוקימון גו תוך 7 חודשים הסתכמו במיליארד דולר

יצרנית להיט המציאות הרבודה, פוקימון גו, גייסה הון חדש בסך 200 מיליון דולר. סבב גיוס ההון השני של ניאנטיק (Niantic) נערך שבועות ספורים לאחר הודעתה כי תשחרר לשוק כותר חדש בשם Harry Potter: Wizards Unite. בקיץ 2016 זכתה ניאנטיק לתהילה לאחר שפוקימון גו הפך ללהיט בן לילה, והמריץ מיליוני אנשים לצאת החוצה כדי לצוד בעזרת הסמארטפונים שלהם מפלצות דיגיטליות.

את סבב גיוס ההון הובילה Spark Capital, השתתפו בו גם Founders Fund, Meritech, Javelin Venture Capital, סוכנות המיתוג You & Mr. Jones וחברת האינטרנט NetEase, לדברי ניאנטיק.

מנכ"ל ניאנטיק ג'ון הנקה כתב באימייל כי ההון החדש ייצור הזדמנויות אסטרטגיות חדשות עבור החברה.

הכנסות פוקימון גו ברחבי העולם הגיעו ל-1 מיליארד דולר שבעה חודשים בלבד לאחר השקתו ביולי 2016 - קצב מהיר יותר מאשר כל משחק נייד אחר, כולל Candy Crash Sage של Activision Blizzard, על פי נתוני App Annie.

בפוקימון גו משלבת ניאנטיק תוכנת ניווט עם טכנולוגיית מציאות רבודה, שמצמידה תמונות דיגיטליות על סביבת עולם אמיתי. המשחקים יכולים לחפש מפלצות אהובות כגון פיקאצ'ו במפה דיגיטלית שנמצאת בסמארטפונים שלהם. כשהם מגיעים לאתרים המצוינים המפה, הם רואים תמונות דיגיטליות של דמויות פופולריות משולבות בסביבות העולם האמיתי.

ניאנטיק, הפועלת מסן פרנסיסקו מייצרת גם את Ingress, משחק נייד שמשלב מציאות רבודה ותוכנת ניווט, ושהושק שנים לפני השקת פוקימון גו, אך לא זכה לפופולריות של פוקימון גו.

ב-2016 החזיק פוקימון גו במשך 74 ימים רצופים בתואר האפליקציה בעלת הכנסות המכירה הגבוהות ביותר בחנות האפליקציות של אפל. כיום, כמעט שנה וחצי לאחר השקת המשחק, צריכה ניאנטיק להוכיח כי לא מדובר בלהיט חד פעמי. מעט מאוד משחקי מציאות רבודה אחרים זכו לפופולריות כזאת. אנליסטים טענו כי החדשנות האמיתית של המשחק היא תוכנת הניווט שמאלצת את המשחקים לקום מהספה ולשוטט באזור מגוריהם כדי לצוד מפלצות וירטואליות.

הנקה אמר כי ההון החדש יאפשר לחברה לבצע השקעות ארוכות טווח בתחום המציאות הרבודה.

ניאנטיק מנצלת מותגים פופולריים ליצירת משחקים חדשים. במועד מוקדם יותר החודש הכריזה ניאנטיק כי תשיק משחק נוסף בסגנון פוקימון גו באמצעות שותפות עם וורנר ברודרס שתאפשר לה ליצור משחק שמבוסס על עלילות הארי פוטר. המשחק ישלב טכנולוגיית מציאות רבודה שתביא לערים ולשכונות מגורים בעולם האמיתי כמה מבעלי החיים הדמיוניים בזיכיון הארי פוטר. השחקנים יוכלו גם ללמוד כיצד לבצע מעשי קסמים כדי להילחם ביצורים הדיגיטליים.

בסבב הגיוס הראשון שלה ב-2015 גייסה ניאנטיק 30 מיליון דולר מפוקימון קומפני, גוגל ונינטנדו. באותה השנה פוצלה ניאנטיק מגוגל.

מאז בוצע גל של עסקאות בתעשייה עם חברות הון סיכון. חברות סטארט-אפ שמפתחות טכנולוגיות מציאות רבודה או מציאות וירטואלית גייסו סך של 131 מיליון דולר ב-47 עסקאות ב-2016, ו-263 מיליון דולר ב-51 עסקאות מתחילת השנה הנוכחית, על פי נתוני PitchBook Data. נתונים אלה אינם כוללים את שני סבבי גיוס ההון של Magic Leap, שהסתכמו ביותר מ-1.2 מיליארד דולר.