"להקים ועדה שתבדוק את כל התיקים שניהלה עו"ד רות דוד"

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין לשרת המשפטים איילת שקד: "אם פרשת רות דוד לא תיבחן עד סופה – בלי קשר בכלל להליכים הפליליים בעניינה - הרי שהיא מטילה צל כבד ולא מוצדק על הפרקליטות כולה"

עו”ד רות דוד / צילום: ליאור מזרחי
עו”ד רות דוד / צילום: ליאור מזרחי

חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) קוראת להקים ועדה בראשות שופט לבדוק את כל התיקים שניהלה עו"ד רות דוד, פרקליטת מחוז תל-אביב (פלילי) לשעבר.

נחמיאס-ורבין פנתה היום (א') לשרת המשפטים, איילת שקד, בבקשה להקים ועדה בלתי תלויה בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס, לבחינת התיקים אשר עברו תחת ידיה של רות דוד.

לדברי נחמיאס-ורבין, "אם פרשת רות דוד לא תיבחן עד סופה - בלי קשר בכלל להליכים הפליליים בעניינה - הרי שהיא מטילה צל כבד ולא מוצדק על הפרקליטות כולה".

לדברי חברת הכנסת, "הימנעות מטיפול ובדיקה - מעמיקים, קשים ומטלטלים ככל שיהיו - היא טעות עבור המערכת, ודאי בהקשר של אמן הציבור בה, שממילא עומד למבחן מדי יום".

נזכיר כי בשבועיים האחרונים, כאשר כבר נדמה היה שהשם "רות דוד" ירד מסדר היום הציבורי, הוא חזר אל הכותרות. זה התחיל כששופטי בג"ץ דחו עתירה שהגיש שוקי משעול לבטל את החלטת היועמ"ש ולהעמיד לדין את עו"ד דוד לדין גם בשל התנהלותה בתקופה שבה הייתה פרקליטה מכהנת. זה המשיך בדוח של נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט לשעבר דוד רוזן, שהעלה חששות כבדים בנוגע לנסיבות סגירת תיק עב-כרס על-ידי דוד בתוך 3 ימים, לפני כעשור. 

אחרי חשיפת פרשת רות דוד אמר פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, כי "למרות כל שנותיי במערכת יש דברים שמזעזעים אותי, ואחד מהם זו הפרשה הזו, שהיא מטלטלת במובן שאני לא יכול להאמין שאני קורא את כתבי האישום שפרקליטיי חתומים עליהם. העין מתקשה לקרוא, והלב מתקשה להאמין". 

ביום חמישי האחרון כתבתי כי "גם הראש מתקשה להאמין שהשחיתות לכאורה של רות דוד החלה רק אחרי שפרשה מהפרקליטות. הציבור בארץ לא יכול להשלים עם מצב כמו זה שהתברר השבוע - שבו שופט בכיר מעלה חשש כבד לטיוח של טיפול בתיק על-ידי פרקליטה בכירה, והדבר לא נבדק ולא נחקר לעומק, והתיק נעלם כלא היה". 

מה שבטוח הוא שהשם רות דוד - והפרשיות השונות שבהן הייתה מעורבת הפרקליטה הבכירה לשעבר - ימשיכו להדהד וללוות אותנו עוד שנים רבות.