העיתונאי מיקי גורדוס, קשב קול ישראל, הלך לעולמו בגיל 73

גורדוס, שזכה לכינוי "קשבנו", הקליט ושידר אירועים רבים בעלי חשיבות שהתרחשו ברחבי העולם ועקב אחרי התפתחותם ■ בראיון ל"גלובס" ב-2014 הוא נשאל למה הסכים לעבוד ללא חוזה וללא שכר, והשיב: "בשבילי, העיקר לשדר"

מיקי גורדוס / צילום: איל יצהר
מיקי גורדוס / צילום: איל יצהר

העיתונאי מיקי גורדוס, קשב קול ישראל, הלך היום (ג') לעולמו בגיל 73, לאחר התמודדות ארוכה עם מחלת הסוכרת?  הוא הותיר אחריו אישה, שלוש בנות ושני נכדים. 

גורדוס נולד בתל-אביב בשנת 1944, בן לנתן גורדוס, שהיה נציג סוכנות הידיעות הצרפתית בישראל. גורדוס החל לעבוד בקול ישראל בשנת 1968. בעזרת מקלטי רדיו שהתקין בביתו ושליטה ב-6 שפות הוא האזין לתחנות רדיו מרחבי העולם והעביר לקול ישראל ידיעות מיידיות על אירועים המתרחשים בחו"ל. במרוצת השנים החל להאזין בעזרת אמצעים משוכללים גם לתחנות טלוויזיה זרות ואף מרוחקות ושידורי לוויינים וכן לקשר רדיו של מטוסים בנתיבי התעופה בעולם.

במרוצת הזמן הוענק לו הכינוי "קשב", ושמו נודע ברשתות התקשורת הבינלאומיות. גורדוס הקליט ושידר אירועים רבים בעלי חשיבות שהתרחשו ברחבי העולם ועקב אחרי התפתחותם. 

גורדון, אייקון מיתולוגי של קול ישראל, התראיין למגזין G של "גלובס" באוקטובר 2014. בראיון הוא סיפר על האופן שבו הודח מרשות השידור ועל התקווה לחוזה חדש, והגיב לטענות על כך שאין יותר ביקוש למקצוע שלו. בין היתר הוא נשאל בראיון למה הסכים לעבוד ללא חוזה וללא שכר, והשיב: "בשבילי, העיקר לשדר".