צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי שנחת קרוב לחופי יפן

קוריאה הדרומית דיווחה על שיגור הטיל ומנתחת את נתוני השיגור בשיתוף פעולות עם כוחות אמריקאים ■ עפ"י דיווחים, הטיל נחת קרוב לחופי יפן שמכנסת דיון חירום

שליט צפון קוריאה, קים גונג און, לצד הטיל הבליסטי הווסונג-12 / צילום: רויטרס
שליט צפון קוריאה, קים גונג און, לצד הטיל הבליסטי הווסונג-12 / צילום: רויטרס

צפון קוריאה שיגרה הערב (ג') טיל בליסטי - כך דיווחה סוכנות הידיעות של קוריאה הדרומית, יונהפ. הטיל שוגר לכיוון מזרח, וכעת צבא דרום קוריאה מנתח את הנתונים לגביו בשיתוף פעולות עם צבא ארצות-הברית. השיגור מגיע לאחר שהלילה, דיווח גורם ממשל ביפן כי המדינה זיהתה אותות רדיו שמצביעים על כך שקוריאה הצפונית עשויה להיערך לשיגור נוסף.

סוכנות הידיעות היפנית קיודו דיווחה אתמול כי הממשלה העלתה את כוננותה בעקבות קליטת אותות רדיו, שעשויים להצביע על שיגור בתוך כמה ימים. מנגד, בדיווח נאמר כי האותות עשווים להיות קשורים לאימוני חורף שעובר צבא קוריאה הצפונית.

במהלך היום, השיב דובר הפנטגון רוברט מנינג לשאלות בנושא ואמר כי ארצות-הברית ממשיכה לעקוב מקרוב אחרי קוריאה הצפונית. "זהו מאמץ דיפלומטי בשלב זה, שנתמך על ידי אפשרויות צבאיות", אמר. "הברית בין קוריאה לארצות-הברית נותרה חזקה, והיא מסוגלת להתמודד עם כל פרובוקציות או התקפות מצד קוריאה הצפונית".

שני גורמים בממשל האמריקאי המכירים את ההערכות עם יכולותיה של קוריאה הצפונית ופעילותה אמרו כי בזמן שהם לא מודעים למידע מודיעיני שלפיו קוריאה הצפונית מתכוננת לניסוי חדש, הממשל לא יופתע אם ניסוי חדש יתקיים בזמן הקרוב.

לפני כחודשיים שיגרה קוריאה הצפונית טיל מאזור הבירה פיונגיאנג אל מזרח המדינה, וזה חלף בשמיה של יפן . זאת אחרי הסנקציות שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות הניסוי הגרעיני שקיימה כשבועיים לפני כן. הטיל חלף בשמי האי הצפוני הוקאידו ותושבים הונחו להיכנס למקלטים בעקבות הטיל, שנחת לפי טוקיו כ-2,000 ק"מ ממזרח לאי הצפוני קייפ ארימו.