"לקבוצת הכדורגל של דוד ביטן תמיד היה חסר כסף"

בשיחה עם "גלובס" מספר משה שיינפלד, לשעבר מחזיק תיק הספורט בעיריית ראשון-לציון, על החובות שצבר ביטן בקבוצת הכדורגל העירונית

ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר
ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר

קבוצת הכדורגל העירונית, שבה שימש דוד ביטן כיו"ר עד 2008, מוזכרת שוב ושוב במהלך הימים האחרונים. משה שיינפלד, חבר האופוזיציה בעיריית ראשון-לציון לשעבר ומחזיק תיק הספורט בעירייה, נזכר בתקופה שבה שימש ביטן כיו"ר הקבוצה במקביל לתפקידו כסגן ראש העיר. "בסופו של דבר, כשהקבוצה נקלעה לחובות, העירייה לקחה על עצמה לכסות חובות בהיקף של 7.5 מיליון שקל", מספר שיינפלד בשיחה עם "גלובס".

"ביטן מספר אגדות שהעירייה לא העבירה לעמותה של קבוצת הכדורגל כספים בזמן, ולכן הוא נאלץ לקחת הלוואות והסתבך בחובות כי נאלץ לשלם במקום העירייה. רק שהאמת היא הפוכה לחלוטין, הוא קיבל תקציבים, ויתרה מכך - כל הקבוצות בעיר היו מקבלות את הכסף בארבע פעימות: ינואר, אפריל, יולי ואוקטובר. והוא כל הזמן קיבל את כל כספי ההקצבה באפריל, למה? כי הוא היה צריך כסף. תמיד היה חסר לו".

שיינפלד טוען כי הקבוצה תוקצה בהיקפים אדירים על-ידי העירייה: "הוא (ביטן) היה מתוקצב בקבוצת כדורגל ששיחקה בליגה השנייה בסכומים של בין 3.2 לקרוב ל-3.8 מיליון שקל לעונה. אלה סכומים אדירים".

- אז למה אישרתם את הסכומים האלה בוועדת תמיכות?

"אישרנו, כי זה גם פוליטיקה. הוא תוקצב בהיקף זהה למכבי ראשון-לציון כדורסל ששיחקה בליגת העל".

שיינפלד טוען כי הקבוצה הידרדרה לחובות כבדים כתוצאה מהניהול של ביטן. "זה הגיע למצב ששחקנים שבתו לפני משחק נגד הפועל עכו, לא הסכימו לעלות למגרש, והוא נעלם. אף חברת אוטובוסים לא רצתה להסיע את השחקנים למשחק חוץ בגלל החובות. מעבר לזה, ראיתי עקבות בעייתיים במכירות של שחקנים במחירים מצחיקים ובתשלומים".

סיפור נוסף ששיינפלד נזכר בו בהקשר של קבוצת הכדורגל קשור במאבק שהתחולל בעיר בין חברת שפיר הנדסה אזרחית, שביקשה לבנות מפעל בטון באחת מהשכונות בעיר, לבין התושבים שהתנגדו למהלך. "ביטן, בתפקידו כמחזיק תיק ההנדסה, נקרא להיות מפשר מטעם העירייה בין שפיר הנדסה לבין התושבים. קצת אחר-כך מצאנו מסמך שמאשר תרומה של 50 אלף שקל משפיר אל עמותת קבוצת הכדורגל נשים - קבוצה שביטן היה היו"ר שלה. גם על זה הוגשה תלונה במשטרה. הוא, שאמור להיות נייטרלי, מקבל בצד שני תרומה מחברת שפיר לטובת קבוצת כדורגל. איזה אינטרס יש למפעל בטון לתרום לקבוצת כדורגל נשים שאף אחד לא רואה אותה ולא שומע עליה?".

- מה הסיפור עם גל יוסף?

"אני לא ראיתי את גל יוסף מעולם מסתובב בקבוצה".

דוד ביטן מסר עד כה הכחשה גורפת לכל החשדות שעלו נגדו, ואף עתר היום (ג') לבית המשפט כדי שיוכל להתראיין ולהגיב על הפרסומים בעניינו.