אלוני חץ מגייסת 1.3 מיליארד שקל לעסקי הנדל"ן שלה בארה"ב

כלל ביטוח צפויה להשקיע 300 מיליון דולר כנגד הנפקת אג"ח להמרה של החברה הבת קאר, שבה מחזיקים אלוני חץ ובנק ג'יי.פי מורגן

נתן חץ / צילום: תמר מצפי
נתן חץ / צילום: תמר מצפי

חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים עדכנה הבוקר על שני מהלכים שמקדמת החברה הבת האמריקאית שלה קאר (Carr Properties Corporation), לגיוס הון בהיקף כולל של 375 מיליון דולר (כ-1.3 מיליארד שקל). אלוני חץ מחזיקה כיום בכ-49% ממניות קאר, והשותף שלה בחברה הוא בנק ג'יי.פי מורגן, לצד בעלי מניות מיעוט.

המהלך הראשון מבין השניים, שמתקיים כבר בימים אלה, הוא גיוס הון בהיקף של 75 מיליון דולר מבעלי המניות שלה, ובראשם אלוני חץ, שהחליטה לנצל את ההשתתפות החלקית של יתר בעלי המניות ולהשקיע כ-68 מיליון דולר מהסכום המוזכר, כך שחלקה בחברה יגדל בכ-1%, לכ-50%.

במקביל עדכנה אלוני חץ על מו"מ מתקדם שהיא מנהלת עם כלל ביטוח, להשקעה של 300 מיליון דולר באג"ח להמרה של קאר שיונפקו לחברת הביטוח. ההסכם קובע כי המרת האג"ח תבוצע עד חודש אוגוסט 2018, ושהאפשרות להמרתו עומדת לשני הצדדים, ותעניק לכלל 13.65% ממניות קאר. לאחר ההמרה יעמוד חלקה של אלוני חץ בקאר על כ-44%, וחלקו של ג'יי.פי מורגן על כ-34%.

אלוני חץ נכנסה להשקעה בחברת קאר באוגוסט 2013, ומאז, יחד עם הסכום הנוכחי שתעמיד לגיוס ההון, סך השקעתה בחברה האמריקאית מצטבר לכ-700 מיליון דולר. השקעה זו רשומה בספריה בכ-900 מיליון דולר.

קאר מחזיקה ב-16 נכסים מניבים באזור המטרופולין של העיר וושינגטון, בשיעור תפוסה של יותר מ-90% על-ידי כ-300 שוכרים, ויש לה ארבעה פרויקטים נוספים ביזמות, בתקציב הקמה של כ-1.4 מיליארד דולר.

בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2017, הרווח התפעולי הנקי (NOI) של קאר צמח ב-13% ל-80 מיליון דולר, ותזרים המזומנים הנקי (FFO) עלה ב-18% ל-53 מיליון דולר. לפי נתוני הרבעון השלישי של השנה, ההון העצמי שלה עומד על 1.6 מיליארד שקל, ושיעור המינוף שלה על 43%, בעוד שמסגרת האשראי שלה עמדה על כ-650 מיליון דולר, שמתוכם 263 מיליון דולר לא נוצלו.

"כלל לא תיכנס לשליטה בחברה"

נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ, אמר היום כי "לקאר יש תוכניות התפתחות, וההשקעה שלנו בה מתקדמת בצורה יפה, ואנחנו מתכננים להמשיך איתה עוד שנים רבות. אם העסקה מול כלל ביטוח תצא לפועל כמתוכנן, היא תצטרף להחזקות בחברה פרטית, ולא תיכנס לשליטה בחברה, אלא זו השקעה פיננסית עבורה, שאנחנו מאחלים ומקווים שתהיה רווחית עבורה". העסקה עם כלל ביטוח וגיוס ההון יתמכו במאזן של קאר, ויגדילו את ההון העצמי שלה לכ-2.2 מיליארד דולר".

מלבד ההחזקה בקאר, אלוני חץ פועלת בבוסטון בארה"ב, שם היא מחזיקה בשלושה בנייני משרדים בשותפות עם אוקספורד - חברה של קרנות הפנסיה של קנדה.

לצד הפעילות בשוק האמריקאי פועלת אלוני חץ בבריטניה (בעיקר בלונדון) באמצעות החזקה בקרנות ההשקעה ברוקטון, ובחודש שעבר עדכנה על השקעת ענק של עד 300 מיליון ליש"ט שהיא מתכננת בהקמת חברה שתפעל בלונדון. עוד יש לה פעילות בשוויץ, באמצעות חברת PSP, וכן היא פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת באמצעות החברה הבת אנרג'יקס.

את פעילות הנדל"ן המניב שלה בישראל מרכזת עבורה החברה הבת אמות, שמקדמת גיוס הון בהיקף של כ-200 מיליון שקל (כ-10 מיליון מניות), שיהווה כ-3% מהונה לאחר ההנפקה. אלוני חץ מחזיקה בכ-60% ממניות אמות, והיא צפויה להשקיע לפחות מחצית מהסכום שאותו תגייס אמות בהנפקה.

מחיר המינימום בהנפקה נקבע על כ-19.5 שקל - נמוך בכ-4.5% משווי החברה הבוקר, וזאת לאחר עלייה של יותר מ-30% מתחילת השנה, המשקפת לאמות שווי נוכחי של 6.4 מיליארד שקל. מניית אמות נסחרה היום בירידות של כ-2%-3%. מניית אלוני חץ עלתה 60% בשלוש השנים האחרונות, והחברה נסחרת כיום בשווי של 6 מיליארד שקל.