אירונאוטיקס: עסקה בהיקף של 13 מיליון דולר באפריקה

יצרנית המל"טים מיבנה דיווחה על עסקה במסגרתה יסופק דגם Aerostar ■ החברה תעביר הדרכות ללקוח עד אספקת המוצרים

יצרנית המל"טים מיבנה, חברת אירונאוטיקס , חתמה על הסכם למכירת מטוסים ללא טייס מסוג Aerostar למדינה באפריקה.

בדיווח הבוקר (ג') לבורסה מסרה החברה כי היקף העסקה עומד על כ-13 מיליון דולר, שהמוצרים יסופקו במשך כשנה וחצי, והתמורה תועבר לחברה לפי קצב התקדמות העסקה.

לפי ההסכם יעבירו אנשי אירונאוטיקס הדרכות ללקוח על מערכת קיימת שבידי החברה, עד לאספקת המוצרים ללקוח.

אירונאוטיקס עוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות מל"טים (מטוסים ללא טייס), בלוני תצפית, מרעומים לפצצות ומערכות ניווט מתקדמות, ונשלטת בידי הקרנות KCPS, ויולה ובראשית. מנכ"ל החברה הוא עמוס מתן והיו"ר שלה הוא מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (במיל') איתן בן-אליהו.

מאז החלה להיסחר בבורסה בתל אביב, לאחר הנפקה הראשונית של החברה בסוף חודש יוני השנה, נפלה אירונאוטיקס ביותר מ-30% על רקע תוצאות מאכזבות של החברה לחצי הראשון של 2017 ואירועים נוספים בהם הייתה מעורבת החברה, ושוויה הצטמק לכ-640 מיליון שקל.

לפני כשבועיים הציגה אירונאוטיקס תוצאות מעודדות לרבעון השלישי. הכנסות החברה ברבעון החולף צמחו בכ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לרמה של כ-31.5 מיליון דולר, השורה התפעולית הצביעה על גידול של 11.6% ברווח לרמה של כ-5.9 מיליון דולר ובשורה התחתונה הציגה החברה עלייה של 8% ברווח הנקי, שעמד על כ-5.5 מיליון דולר ברבעון.

הדוחות התפרסמו לאחר מספר דחיות וזאת על רקע הטלטלה שחווים החברה ומשקיעיה בשלושת החודשים האחרונים. זאת בעקבות פתיחת חקירה של יחידת להב 433 של המשטרה. בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על פרטי החקירה.