קשר מחייב: אפליקציה שתדריך אתכם בעולם העניבות

אפליקציית How to Tie a Tie נועדה לכל מי שמתהדר בעניבה פעם בשנה, ומציעה סרטוני הדרכה ומדריכים מאוירים ליותר מ-20 קשרים פופולריים, מדריך כיצד לבחור את הקשר הנכון - ובונוס של קשרים מיוחדים לצעיפים

How to Tie a Tie  / צילום מסך
How to Tie a Tie / צילום מסך

סוף השבוע האחרון היה עמוס במסיבות. זה אולי נשמע כיף במחשבה ראשונית, אבל מדובר בחתיכת תיק רציני לעובדים בחברות הגדולות. אחת לשנה, לרוב סביב הסופ"ש השני של דצמבר, לפני שכל האמריקאים מתפזרים לבתים שלהם במדינות הקטנות הרחק מהחוף, כל החברות הגדולות עורכות מסיבות ענק לרגל החגים. בתוכנית: השתלטות על מבנים ציבוריים, מהספרייה של סן פרנסיסקו, דרך המוזיאון האסייתי ועד האקווריום, הצבת ברים עם קוקטיילים איכותיים בכל רחבי המקום, רחבות ריקודים וקריוקי, תא צילומים כדי ליצור תמונות מצחיקות - ובעיקר, המון עובדים של החברות בחליפות ושמלות ערב עושים נטוורקינג פנימי.

בלא מעט מהחברות, החלטות קריטיות על קידומים לשנה הבאה מתקבלות במסיבות האלה (ויש מי שיטענו שגם הרומנים המחתרתיים והמטרידים ביותר מתחילים במסיבות האלה, כנראה באשמת האלכוהול...) - ומדובר, בשורה התחתונה, בתצוגת אופנה אמריקאית במיוחד: מי לובש הכי טוב את החליפה הכי טובה והכי מיוחדת. עבור הישראלים שלא לבשו את החליפות שלהם מאז בר המצווה (כולל כותב שורות אלה) - מדובר באתגר לא קטן.

כך, פעמיים השבוע, בשישי וגם בשבת, עבדכם הנאמן הוציא את החליפה היחידה שקנה במיטב כספו (ב-90% הנחה לרגל בלאק פריידיי) ולבש אותה. רק שאז הגיעה סוגיית העניבה. תשאלו את מיטב חבריי: הרבה כישורים יש לי, אבל לקשור עניבה הוא לא אחד מהם. המזל: אני לא היחיד. שלל הגברים של עמק הסיליקון שנדרשים למשימה הקשה של מסיבות חג אחת לשנה העלו את אפליקציית "איך לקשור עניבה" (How to Tie a Tie) למדרג האפליקציות הפופולריות גם השנה.

האפליקציה, מצועצעת אך יעילה, מציעה סרטוני הדרכה וגם מדריכים מאוירים שלב אחר שלב לכל אחד מהקשרים הפופולריים לעניבה - מהפשוט והמהיר ועד לקשרים סטייליסטיים וסופר מסובכים. מעל 20 סגנונות שונים לעניבת צוואר מוצעים באפליקציה - כל אחד כולל משפט תיאור כדי שתדעו לבחור באופציה הנכונה ומדריך שלם כיצד לבצע כל אחד מהם - מקשר "קבנדיש" שנראה מיוחד אך גם אגבי, דרך "חצי ווינדזור" או "מנהטן" ועד קשר "סיינט אנדרו".

בקטגוריות האחרות ניתן למצוא מדריכים כיצד לקשור עניבות פרפר, כיצד להתאים ריבועים צבעוניים לכיס כדי לתאום את העניבה, וגם קשרים מיוחדים לצעיף כדי להיראות סופר-סטייליסטיים. אם זה לא מספיק, יש גם סרטונים עם טיפים על התאמות בין סוגי קשרים לסוגי חולצות ועוד ועוד.

מרבית הקשרים הסטנדרטיים מוצעים בגרסה החינמית של האפליקציה - אך תמורת סכום פעוט של 2.99 דולרים תוכלו גם לפתוח את שאר הפיצ'רים באפליקציה לעולם שכולו קשרים בלתי מחייבים עם עניבות - כל הדרך למסיבת סוף השנה.