היועמ"ש: מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה לא היה בניגוד עניינים

מנדלבליט: "טיפולו של ישראל דנציגר בסוגיית האמוניה אינו מעורר חשד לפלילים, הגם שהיבטים משמעתיים מסוימים בהתנהלותו עודם מצויים בבחינת נציבות שירות המדינה"

ישראל דנציגר / צילום: אוריה תדמור
ישראל דנציגר / צילום: אוריה תדמור

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, לא היה נגוע בניגוד עניינים, ואין מניעה שישוב לטפל בסוגיית מכל האמוניה - כך הודיע היום (ג') היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, למשרד להגנת הסביבה, לאחר שקיבל את עמדת אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה.

בהודעת היועץ המשפטי נכתב כי "טיפולו של מר דנציגר בסוגיית האמוניה אינו מעורר חשד לפלילים, הגם שהיבטים משמעתיים מסוימים בהתנהלותו עודם מצויים בבחינת נציבות שירות המדינה".

הנושא התעורר כזכור בעקבות פניות שהגיעו ליועץ המשפטי לממשלה, לרבות ממבקר המדינה, לפיהן קיימת זיקה בין סוגיית מכל האמוניה הנמצאת בטיפולו של דנציגר, לבין חברת כימיקלים לישראל. זאת, בעקבות הצהרתו של דנציגר בעת כניסתו לתפקיד מנכ"ל המשרד כי סמנכ"ל הכספים של החברה, יעקב אלטמן, הוא חבר ילדות שלו.

בהודעת היועמ"ש נכתב כי "מאפייני הקשר בין מר דנציגר לבין מר אלטמן, כפי שתיאר אותם, מעידים על קשר שבעיקרו הסתיים לפני שנים רבות, ומאז היה שטחי מאוד ובלתי סדיר. בנסיבות אלה הודיע אגף המשמעת לפני מספר ימים כי בבחינה בדיעבד, הקשר בין מר אלטמן למר דנציגר אינו מלמד על פעולה בניגוד עניינים בעניין זה".

ישראל דנציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, מסר כי "אני רוצה להודות ליועץ המשפטי לממשלה וצוותו על בדיקתם היסודית. באתי לשרת ציבור ביושר ובניקיון-כפיים, ולרגע לא הפסקתי לעשות זאת, גם כשהוטחו בי האשמות שונות. בשנתיים וחצי האחרונות זכיתי להוביל את המשרד להגנת הסביבה לעשייה ולהישגים המצילים מאות חיים בכל שנה ומצילים אלפים מחולי וכן מצמצמים פערים ועוני, ועל כך אני אסיר-תודה".

השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, מסר: "לאורך כל הדרך האמנתי במנכ"ל משרדי, וגם מעל במת הכנסת ציינתי כי נעשה לו עוול. אני מודה ליועץ המשפטי לממשלה ולצוותו על בדיקתו המעמיקה ומברך על כך שהמשרד להגנת הסביבה יוכל סוף-סוף לשוב לתפקוד מלא".